PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

LOT: wszystkie połączenia zawieszone od 15 do 28 marca br. włącznie

  • PAP    14 marca 2020 - 18:11

LOT zawiesza wszystkie, w tym krajowe, połączenia lotnicze od 15 do 28 marca br. włącznie - poinformował w sobotę PAP p.o. rzecznika spółki Michał Czernicki.




W sobotę w Dzienniku Ustaw opublikowane zostało rozporządzenie Rady Ministrów ws. zakazów w ruchu lotniczym. Zgodnie z nim, wprowadza się zakaz lądowania w polskich portach lotniczych samolotów wykonujących rejsy międzynarodowe z pasażerami. Wyjątkiem są samoloty przewożące obywateli polskich powracających na terytorium Polski samolotami wyczarterowanymi na zlecenie Prezesa Rady Ministrów.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia; traci moc po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

"W związku z wydanym rozporządzeniem Rady Ministrów z 13 marca, wszystkie rejsy międzynarodowe LOT zostają zawieszone na 14 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia, a zatem do 28 marca. LOT, z poszanowaniem powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, dostosuje swoją siatkę połączeń do nowych wymogów" - powiedział Czernicki.

Wyjaśnił, "że rejsy krajowe, które realizuje LOT, głównie dowożą pasażerów z rejsów międzynarodowych, dlatego też po dogłębnych analizach dotyczących ponownej weryfikacji popytu na nie, podjęliśmy decyzję o ich zawieszeniu także do 28 marca" - powiedział.

Rzecznik wskazuje, że wszystkie informacje związane z bieżącą sytuacją operacyjną można znaleźć na stronie przewoźnika, czyli na lot.com

"Tam zamieściliśmy wszelkie informacje związane ze wstrzymaniem rejsów, a także wytyczne, jak postępować w przypadku zawieszonych lotów. Jest to bezprecedensowa sytuacja w ponad 100 letniej historii lotnictwa cywilnego, nie tylko w Polsce, ale i na świecie, że wszystkie rejsy międzynarodowe zostały zawieszone na tak długi okres" - powiedział.

Rzecznik wskazał, że spółka podjęła "zdecydowane środki tworząc dedykowane procedury działania w tej sytuacji". "Wzmocniliśmy nasz zespół odpowiedzialny za kontakt z klientem. Obsługujemy na bieżąco wszystkie wnioski w kolejności ich zgłoszenia. Z racji na bardzo dużą ilość zapytań czas oczekiwania na połączenie bardzo się wydłużył, dlatego prosimy naszych pasażerów, aby w pierwszej kolejności weryfikować informacje na naszej stronie"- dodał.

Na stronie lot.com można znaleźć również informacje dla pasażerów posiadających bilety na loty od 15 marca do 28 marca r.

Zgodnie z nimi, jeśli pasażer posiadał bilet na rejsy odwołane z powodu zamkniętego międzynarodowego ruchu lotniczego w Polsce, zakupione najpóźniej 13 marca 2020 na rejsy wykonywane przez LOT w terminie od 15 marca do 28 marca 2020, może: bezpłatnie zmienić termin wylotu na podróże w terminie od 29 marca do 19 kwietnia w miarę dostępnych miejsc.

"Jeśli pasażerowie chcą zmienić termin swojej podróży od 20 kwietnia do 31 maja lub 17 października do 30 grudnia, mogą to zrobić w ramach dostępności klasy rezerwacyjnej. Warunkiem zmiany jest zachowanie tej samej trasy i klasy rezerwacyjnej" - czytamy.

LOT zaznacza, że zmiany można dokonać tylko na inne połączenie wykonywane przez PLL LOT nie na rejsy typu code-share ani połączenie innego przewoźnika. Zmiana musi być dokonana przed terminem rozpoczęcia podróży.

Ponadto, pasażer może uzyskać zwrot w postaci vouchera do wykorzystania na zakup nowego biletu. Voucher jest bezzwrotny. Możliwa jest tylko wymiana go na bilet tylko w biurach własnych LOTu (w Contact Center, w kasach na lotnisku).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.