PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto Jest Nasze chce droższego parkowania w Warszawie

  • PAP/PSZ    25 kwietnia 2019 - 11:51
Miasto Jest Nasze chce droższego parkowania w Warszawie
Miasto Jest Nasze proponuje "Nowy Ład Parkingowy dla Warszawy" (fot. PaulSat / Shutterstock.com)

Wśród propozycji stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, które mają ułatwić znalezienie miejsca postojowego w stolicy jest poszerzenie strefy płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN) i podniesienie opłaty za zostawienie auta w SPPN - poinformowało 25 kwietnia stowarzyszenie.




Jak powiedział prezes zarządu MJN Jan Mencwel, rozwiązania przygotowane przez stowarzyszenie bazują na zachodnioeuropejskich wzorcach. "Rozwiązania mają poprawić sytuację warszawiaków związaną z parkowaniem" - dodał.

Wśród propozycji MJN znalazło się rozszerzenie strefy płatnego parkowania oraz wyznaczenie śródmiejskiej strefy parkowania (obowiązującej także w weekendy), a także wprowadzenie opłaty w strefie śródmiejskiej według taryfy: 6 zł pierwszą godzinę oraz czwartą i kolejną, 7 zł za drugą godzinę, oraz 8 zł za trzecią godzinę.

Kolejne punkty planu "Nowego Ładu Parkingowego dla Warszawy" to określenie godzin płatnego parkowania, wprowadzenie preferencyjnego abonamentu dla parkowania w miejscu zamieszkania, podwyższenie opłaty za parkowanie bez biletu oraz wyznaczenie punktów dostaw i rozładunku wraz z jasno wyznaczonymi godzinami dostaw.

Jak informuje MJN, tworząc plan "Nowego Ładu Parkingowego dla Warszawy" stowarzyszenie bazowało na danych GUS, według których w stolicy zarejestrowanych jest ponad 1 200 000 samochodów. Jednocześnie w strefie płatnego parkowania miejsc postojowych jest ok. 30 tys., a samych abonamentów dla mieszkańców jeszcze więcej.

Stowarzyszenie liczy, że plan pomoże zwiększyć dostępność wolnych miejsc parkingowych, ograniczyć ilość zanieczyszczeń i natężenia hałasu, jak również poprawić płynność ruchu w stolicy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Jarek Wawa, 2019-04-25 22:15:01

    Przede wszystkim trzeba budować parkingi, głównie podziemne parkingi, naziemne parkingi wielokondygnacyjne. Tam gdzie są stare osiedla parkingi powinny być budowane pod podwórkami, ulicami i miejsca sprzedawane. Pod Emilii Plater miał powstać wielki parking i nie powstał. Budują się nowe biurowce ...na Woli, Ochocie i Mordorze i miasto nie potrafi wymusić na inwestorach aby zadbali o infrastrukturę i parkingi obok oraz samo też nie przykłada do tego ręki. Tylko supermarkety w rodzaju Wola Park, Arkadia, Galeria Mokotów potrafią rozwiązać problem parkingowy bo zależy im na klientach czyli planują. Nie ma przeszkód, aby taką samą politykę stosować do innych obiektów - nowych muzeów, parków, szpitali obiektów użyteczności publicznej.. po prostu trzeba budować parkingi wielopoziomowe podziemne i naziemne i pobierać za to opłaty.(duże szpitale akurat dość sprawnie to robią). Wybudowano bulwary Wiślane a nie pomyślano nawet o miejscu na jeden samochód..Zabudowywana jest ulica Towarowa biurowcami bez jakichkolwiek dodatkowych miejsc parkingowych ogólnodostępnych - to jest po prostu brak planowania..  rozwiń
  • w.potega@neostrada.pl, 2019-04-25 15:11:13

    Potrzebujemy różnych ograniczeń używania auta osobowego w mieście i ułatwień dla transportu zbiorowego. W Warszawie jest zarejestrowanych 1 200 000 samochodów. Prawdopodobnie istnieją samochody nie zarejestrowane. Do tego dojdą samochody gości. Miasto nie ma szans na sprawny transport z udziałem tak... dużej liczby samochodów osobowych. Zbiorczym transportem przemieszcza się 60% mieszkańców. Trzeba im budować preferowane linie tramwajowe oraz wyznaczać buspasy.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.