PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Oszukańcze e-myto

  • Przegląd prasy/PAP/Rzeczpospolita    31 października 2011 - 06:19
Oszukańcze e-myto

System via Toll masowo oszukuje kierowców, narażając ich na straty i horrendalne kary. Transportowcy kwestionują wiarygodność systemu i żądają niezależnego audytu.




Działający od 1 lipca program via Toll, czyli elektroniczny system pobierania opłat od ciężarówek na płatnych odcinkach dróg, miał uprościć i uszczelnić system pobierania opłat – informuje „Rzeczpospolita”.

Czytaj też: E-myto jak za króla Ćwieczka

Jednak jego wdrażanie od początku rodziło kłopoty. Firma Kapsch m.in. nie zdążył na czas z montowaniem bramownic, potem okazało się, że cześć z nich trzeba zasilać z przydrożnych generatorów.

Czytaj też: Zapłacą kary za opóźnienie e-myta

Prawdziwą burzę wywołały jednak sygnały od przewoźników, że system masowo generuje błędy np. przejazdy fikcyjne (bramki rejestrowały pojazd w dwóch miejscach), błędnie taryfikuje opłaty ze względu na emisję spalin albo wykazuje brak opłaty. Najczęściej wielokrotnie nalicza opłaty za ten sam przejazd.

„Według wskazań systemu via Toll jeden z moich pojazdów zaliczył bramkę na obwodnicy Gdyni 209 razy podczas jednego przejazdu!”– mówi Krzysztof Wójcik, przedsiębiorca z Rumi.

Krzysztof Gorzkowski z Kapsch bagatelizuje, że liczba reklamacji 3-5 tys. miesięcznie to mniej niż 0,1 promila wszystkich transakcji na drogach (37 mln). Według Macieja Wrońskiego, dyrektora biura prawnego Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego (OZPTD), to może być tylko czubek góry lodowej.

Przewoźnicy są w stanie wyłapać tylko niewielką część błędów, bo tylko niewielu stać na zatrudnienie analityków do przeglądania kilometrów odczytów” – mówi.

OZPTD wystosował właśnie ostry monit do szefów wszystkich służb, które mają prawo kontrolować pojazdy w ramach systemu via Toll (policja, Straż Graniczna, Służba Celna, ITD), z żądaniem „natychmiastowego wstrzymania wszelkich postępowań administracyjnych i egzekucyjnych”.

Transportowcy nie wykluczają też skierowania monitu do premiera. Tymczasem liczą na interwencję ministerstwa infrastruktury, które być może zleci niezależny audyt systemu – pisze „Rzeczpospolita”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.