PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Poczta Polska: nowe procedury doręczania przesyłek

  • PAP    19 marca 2020 - 10:54

Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania; wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - poinformowała w czwartek Poczta Polska.




Nowe procedury mają zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom Poczty.

"Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie - z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę" - poinformowała spółka w komunikacie.

W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich - o ile nadawca podał numer telefonu odbiorcy - przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. "Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem" - przekazała Poczta Polska.

Spółka przypomniała, że od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa - należy stanąć za znajdującą się na podłodze taśmą, 1,5 metra od pracownika. Poczta tłumaczy, że ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy znajdą się w odległości mniejszej niż metr. "Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika - okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności" - czytamy.

Poczta przypomniała, że od poniedziałku obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: http://placowki.poczta-polska.pl/

W przypadku dodatkowych pytań spółka zaprasza do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora) (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora). Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Poczta Polska zapewnia, że wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, a w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne, są one wdrażane.

Po tym, jak zakażenie koronawirusem wykryto u kolejnych 18 osób, liczba potwierdzonych przypadków w Polsce wzrosła do 305 - podało w czwartek Ministerstwo Zdrowia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.