PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Podkarpackie: PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

  • PAP    20 marca 2020 - 10:49

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych ostrzega swoich klientów przed fałszywymi SMS-ami z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.




Jak poinformował PAP w piątek rzecznik prasowy spółki Mariusz Majewski, w ostatnich dniach pracownicy firmy odbierają liczne zgłoszenia od klientów, którzy otrzymali podejrzane wiadomości SMS.

"Nadawca tych wiadomości, wykorzystując trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem, podszywa się pod PGE i wysyła informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami" - dodał.

W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

Majewski zaapelował do klientów spółki, aby ignorowali takie wiadomości i nie otwierali żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości klienci PGE mogą kontaktować się z Infolinią spółki pod numerem (+48) 422 222 222.

Rzecznik podkreślił, że klienci PGE w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE powinni się zawsze upewnić czy strona logowania jest właściwa; czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml.

"Logowanie do naszej platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych" - zaznaczył Majewski.

Dodał, że przed dokonaniem płatności zawsze należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.

Zdaniem Majewskiego działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. "PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach" - podkreślił.

Spółka posiada również certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną "Sprawdź kto sprzedaje Ci energię", mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku.

Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.