PARTNER PORTALU
  • BGK

Podlaskie: Ruszyła 16. edycja konkursu Podlaska Marka

  • PAP    8 stycznia 2020 - 13:57

Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, ale też innowacyjne rozwiązania w przemyśle będą wybrane w rozpoczętej właśnie 16. edycji konkursu Podlaska Marka. Zgłoszenia można przesyłać do 22 stycznia.




Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 roku. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.

W środę na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki zachęcał wszystkich do przesyłania zgłoszeń. W jego ocenie, w regionie jest dużo wartościowych przedsięwzięć, wydarzeń czy firm, które można uhonorować. "Chcemy to zrobić, temu służy Podlaska Marka" - mówił marszałek.

Kosicki powiedział też, że konkurs cieszy się dużą popularnością. "Cieszymy się, że Podlaska Marka rośnie w siłę" - powiedział. Wyraził nadzieję, że w tym roku zostanie pobity ubiegłoroczny rekord zgłoszeń (wyniósł on wtedy ponad 300 zgłoszeń - PAP).

Marszałek poinformował też, że w tym roku pojawiło się kilka zmian i nowych kategorii; rozdzielono dotychczasową kategorię produkt - na produkt spożywczy i produkt użytkowy. Dodano też - jak powiedział Kosicki - dwie całkiem nowe kategorie: biznes, która ma uwypuklić działania przedsiębiorstw oraz innowacyjną kategorię przemysł 4.0, która ma promować innowacyjne rozwiązania w gospodarce.

W sumie w tym roku Podlaska Marka zostanie przyznana w dziewięciu kategoriach, oprócz powyższych, także w kategorii: inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura oraz społeczeństwo.

Obecnie urząd czeka na kandydatury do konkursu. Może je zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą. Nominowanych do nagrody, w sumie 27 (po trzech w każdej kategorii) wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.

Laureatów marek poznamy podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej zaplanowanej na 29 kwietnia - mówiła dyrektorka departamentu współpracy z zagranicą i promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. Powiedziała, że wśród korzyści, jakie płyną ze startu w konkursie, jest m.in. promocja laureatów w kraju i za granicą na różnego rodzaju imprezach. W jej ocenie, nagroda cieszy się też dużym zainteresowaniem mediów zagranicznych, którzy przy okazji różnych akcji, pytają o produkty, którymi się region promuje.

Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki, reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.

W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.

W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.