PARTNERZY PORTALU

Polski Standard Płatności: ok. 78 mln transakcji BLIK w I kwartale br.

  • PAP    12 maja 2020 - 13:26

Ok. 78 mln transakcji BLIK zrealizowali użytkownicy w I kw. br. To blisko dwukrotnie więcej niż rok temu, gdy było ich 40 mln - poinformował we wtorek operator systemu, Polski Standard Płatności (PSP).




Operator systemu ocenił, że 77,9 mln transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale br., to wynik porównywalny z całym 2018 rokiem i prawie dwa razy wyższy niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu.

PSP doprecyzował, że w I kw. br. użytkownicy realizowali najwięcej transakcji w internecie - było ich 57,5 mln - czyli prawie dwa razy więcej niż rok temu i o 9 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2019 r. Zaznaczył, że mimo tego, że czwarty kwartał ":jest zawsze najlepszym dla e-commerce okresem roku", dla BLIKA I kw. 2020 r. był jeszcze lepszy niż poprzedni, a płatności w sieci stanowiły blisko 74 proc. wszystkich transakcji.

"Pod kątem ogólnej liczby transakcji mamy za sobą najlepszy kwartał w historii BLIKA. Aktualnie, w sposób zdalny, pracujemy nad jego dalszym rozwojem - między innymi udostępnianiem BLIKA w zagranicznych serwisach internetowych. Już wkrótce będziemy mogli ogłosić nowe partnerstwa. Pracujemy także nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM. Nasz partner w tym projekcie - Mastercard - stał się już formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Polskiego Standardu Płatności Dariusz Mazurkiewicz.

Operator systemu BLIK poinformował, że drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem na korzystanie z BLIKA były w tym czasie przelewy na numer telefonu - użytkownicy zrealizowali ich aż 7,2 miliona - o 25 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i aż 177 proc. więcej rok do roku.

Dodał, że na początku roku pierwsze dwa banki - ING oraz mBank udostępniły nową funkcję "Prośba o przelew", dzięki której - jak ocenił - przekazywanie sobie pieniędzy "stało się jeszcze wygodniejsze i bardziej funkcjonalne", bo użytkownik może poprosić o przekazanie pieniędzy, może także podzielić kwotę o którą prosi na kilka osób jednocześnie.

Podał, że liczba transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła do 7 milionów - czyli o 150 proc. więcej niż rok temu i 6 proc. więcej niż w 4 kw. 2019 r.

Zaznaczył, że od połowy marca w Polsce wprowadzono wiele obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa, a jednym z zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego było ograniczenie płatności gotówką.

"Polacy poważnie podeszli do tego zalecenia. Widać to w spadku liczby wypłat gotówki z bankomatów. W pierwszym kwartale takich transakcji realizowanych BLIKIEM było 6,2 mln, to wprawdzie wzrost o 32 proc. rok do roku, jednak o 9 proc. mniej niż w ostatnich trzech miesiącach 2019 roku" - czytamy.

PSP poinformował, że w I kw. br. Polacy wykonywali średnio 856 tys. transakcji BLIKIEM dziennie, a w tym samym okresie ubiegłego roku było to 443 tys. Dodał, że w najlepszym dniu I kw. kwartału odnotowano 1,12 miliona transakcji.

"W internecie użytkownicy płacili średnio 632 tys. razy dziennie, każdego dnia realizowali 68 tys. wypłat z bankomatu, 76 tys. transakcji w terminalach oraz 79 tys. przelewów na numer telefonu BLIK. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale wyniosła 130 zł (104 zł w internecie, 50 zł w terminalu płatniczym, 118 zł przelewem na numer telefonu BLIK i 516 zł w bankomacie)" - dodał.

Spółka zaznaczyła, że pandemia i związana z nią izolacja społeczna, przyniosły zmiany w preferencjach zakupowych Polaków w internecie - pokazuje to analiza transakcji realizowanych BLIKIEM w sieci w marcu oraz w kwietniu w porównaniu z danymi za luty oraz rok do roku.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!