PARTNER PORTALU
  • BGK

Porozumienie ws. przebudowy torów do mostu w Kostrzynie nad Odrą

  • PAP    30 grudnia 2019 - 15:00

PKP Polskie Linie Kolejowe i Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie będą współpracowały przy przebudowie torów prowadzących do nowego mostu kolejowego w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie). Przebudowa mostu i dojazdu do niego ma ułatwić akcje lodołamania.




W Szczecinie podpisano w poniedziałek porozumienie pomiędzy PKP PLK a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie - Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie ws. przebudowy torów do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew-Kostrzyn.

Współpraca będzie prowadzona w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Szczeciński Zarząd zrealizuje inwestycję własnym kosztem.

"Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi" - powiedział cytowany w komunikacie PKP PLK zastępca prezesa Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą Krzysztof Woś.

Przedstawiciele PKP PLK oraz szczecińskiego zarządu gospodarki wodnej omówili wariant techniczny dojazdu do nowego mostu. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą sprawną komunikację na rzece, tj. wymaganą piątą klasę żeglowności według wymogów europejskich. Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania.

"PKP PLK współpracują w zakresie przebudowy mostu z Wodami Polskimi oraz ze stroną niemiecką" - powiedział członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch. "Pozwala to właściwie zorganizować prace oraz przygotować rozkład jazdy pociągów na czas budowy mostu. Inwestycja zapewni również właściwe parametry kolejowej przeprawy dla bezpiecznej i sprawnej żeglugi" - dodał Bresch.

Zgodnie z porozumieniem dotyczącym budowy kolejowych mostów między Polską a Niemcami, budowę przeprawy na Odrze w Kostrzynie realizują koleje niemieckie. Strona niemiecka zobowiązała się do zakończenia robót umożliwiających dostosowanie linii kolejowej Tczew-Kostrzyn do nowych wymagań do końca 2022 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.