PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Poznań: Powstał projekt uchwały krajobrazowej

  • PAP/TK    14 kwietnia 2019 - 14:47
Poznań: Powstał projekt uchwały krajobrazowej
Zdjęcie ilustracyjne (Fot. Wiesław Majka/krakow.pl)

Projekt uchwały krajobrazowej ma pomóc w uporządkowaniu szyldów i reklam w Poznaniu. Zanim dokumentem zajmą się miejscy radni, każdy z mieszkańców może zapoznać się z projektem i przesłać swoje uwagi do dokumentu do dnia 30 czerwca.




  • Jak tłumaczył poznański magistrat, uchwała krajobrazowa to zbiór wytycznych dotyczących reklam, małej architektury i ogrodzeń. Dokument pozwoli na uporządkowanie przestrzeni w mieście.
  • Poznański magistrat przypomniał, że przyjęta przez Sejm tzw. "ustawa krajobrazowa", dała samorządom możliwość tworzenia podobnych dokumentów na poziomie gminy.
  • - Dzięki tej uchwale będziemy mieli narzędzia do walki z chaosem reklamowym w naszym mieście. Pozwoli ona na wyeliminowanie krzykliwych reklam, szyldów, banerów oraz innych elementów zaśmiecających nasze otoczenie - podkreślił prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Jak dodał prezydent, "to bardzo ważne, bo uporządkowana przestrzeń nie tylko poprawia komfort życia mieszkańców, ale w dużej mierze decyduje też o atrakcyjności miasta, jego wizerunku i rozwoju".

 Intensywne prace nad projektem poznańskiej uchwały krajobrazowej trwały od marca 2017 roku, gdy radni wyrazili wolę przyjęcia dokumentu. Pierwszym krokiem było opracowanie wstępnych propozycji zapisów, które miałyby się w nim znaleźć.

- Propozycje te były efektem prac zespołu roboczego i konsultacyjnego w Wydziale Urbanistyki i Architektury oraz ogólnomiejskiego zespołu ds. przygotowania uchwały krajobrazowej. Zespoły korzystały z obowiązujących dokumentów planistycznych, podręczników dobrych praktyk, wytycznych konserwatorskich oraz regulacji funkcjonujących w innych miastach zachodnioeuropejskich. Uzupełnieniem w pracy nad projektem były liczne inwentaryzacje, wizje w terenie i analizy przestrzenne - wskazał dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury, Architekt Miasta Poznania Piotr Sobczak.

Jak tłumaczył, opracowane w ten sposób propozycje zapisów stały się punktem wyjścia do dalszych prac. Zostały upublicznione w listopadzie 2017 roku. Każdy mógł się do nich odnieść, wyrazić swoje uwagi lub zaproponować zmiany. Do końca lutego wpłynęło 227 uwag - część z nich uwzględniona jest w ostatecznym projekcie uchwały. Odbyły się też 24 spotkania m.in. z firmami reklamowymi, przedsiębiorcami, mieszkańcami, stowarzyszeniami, miejskimi spółkami oraz Otwarte Forum Dyskusyjne.

Pełnomocnik prezydenta ds. estetyki miasta, plastyk miejski Piotr Libicki wskazał, że "opracowane w 2017 roku propozycje skonfrontowaliśmy także ze 141 wnioskami dotyczącymi szyldów, tablic i urządzeń reklamowych, jakie od stycznia do listopada 2018 roku wpłynęły do Wydziału Urbanistyki i Architektury. Uzupełniliśmy je dodatkowymi inwentaryzacjami i wizjami w terenie w 2018 roku".

Magistrat zaznaczył, że w projekcie uchwały "utrzymano zaproponowany wcześniej podział miasta na cztery obszary. Pierwszy z nich to obszar staromiejski, który obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i dzielnic historycznych, odpowiadający nieco poszerzonej strefie ochrony konserwatorskiej. Kolejne strefy to obszar przyrodniczy wrysowany w klinowo-pierścieniowy system zieleni oraz obszar zurbanizowany, obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe".





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.