PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Przekop Mierzei Wiślanej. Wojewoda pomorski musi podjąć decyzję do 24 marca

  • PAP/MG    5 lutego 2019 - 17:11
Przekop Mierzei Wiślanej. Wojewoda pomorski musi podjąć decyzję do 24 marca
Do 24 marca wojewoda pomorski ma czas, by wydać decyzję o zezwoleniu na budowę przekopu Mierzei Wiślanej (fot. Gdansk.uw.gov)

Do 24 marca wojewoda pomorski ma czas, by wydać decyzję o zezwoleniu na budowę przekopu Mierzei Wiślanej. Obecnie trwa weryfikacja złożonych przez inwestora, czyli Urząd Morski w Gdyni, dokumentów - podało we wtorek (5 lutego) biuro prasowe wojewody pomorskiego.




  • Rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska poinformowała, że Urząd Morski w Gdyni złożył do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji. Chodzi o Budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
  • Obecnie trwa weryfikacja złożonych dokumentów pod kątem ich kompletności oraz zgodności z przepisami prawa. Od decyzji w sprawie przekopu przysługuje prawo do wniesienia odwołania.
  • Ogłoszono także przetarg na przekop. Inwestor szuka wykonawców samego przekopu, wraz ze śluzą i portem wewnętrznym oraz wyspą na Zalewie Wiślanym.

Jak wskazało biuro prasowe wojewody pomorskiego, zgodnie z ustawą o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wojewoda pomorski wydaje decyzję w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku - z możliwością przedłużenia terminu. Inwestor czyli Urząd Morski w Gdyni wniosek złożył 24 stycznia tego roku.

Obecnie trwa weryfikacja złożonych dokumentów pod kątem ich kompletności oraz zgodności z przepisami prawa. Tak jak od każdej innej decyzji również od decyzji w sprawie przekopu przysługuje prawo do wniesienia odwołania.

Rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska poinformowała we wtorek, że Urząd Morski w Gdyni złożył do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" wraz z wnioskiem o zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości i nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. To kolejny dokument umożliwiający rozpoczęcie budowy nowej drogi wodnej.

Inwestor ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.

Urząd Morski w Gdyni posiada także pozwolenie wodnoprawne wydane przez Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku na wykonanie urządzeń wodnych. Dyrektor Zarządu Zlewni w Elblągu, wydał natomiast pozwolenie wodnoprawne na lokalizowanie na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią nowych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko i nowych obiektów budowlanych oraz na gromadzenie na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią materiałów, które mogą zanieczyścić wody w ramach inwestycji pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską".

Pozwolenia wodnoprawne zostały wydane na obszar dotyczący województwa pomorskiego. Decyzje dotyczące województwa warmińsko - mazurskiego zostaną uzyskane w późniejszym terminie- podała Magdalena Kierzkowska.

Ogłoszono także przetarg na przekop. Inwestor szuka wykonawców samego przekopu, wraz ze śluzą i portem wewnętrznym oraz wyspą na Zalewie Wiślanym. Przewidywany termin otwarcia ofert to marzec 2019 roku.

W połowie grudnia Komisja Europejska zwróciła się do polskich władz z pismem w sprawie raportu oddziaływania na środowisko i pozytywnej decyzji RDOŚ w Olsztynie. W styczniu KE poinformowała, że otrzymała odpowiedź i że przeanalizuje ten dokument.

Wcześniej minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wyraził nadzieję, że prośba Komisji nie jest pokłosiem pisma, które do KE wysłał jakiś czas temu rosyjski wiceminister rolnictwa, ponieważ Komisja w piśmie powołuje się na zobowiązania rządu PO-PSL z 2013 roku oraz lipca 2015 roku, że Polska będzie konsultować projekt z Brukselą.

Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 roku. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.