PARTNER PORTALU
  • BGK

"Puls Biznesu": złote dziecko banków dorosło

  • PAP    13 grudnia 2019 - 06:19

Polski Standard Płatności, właściciel znaku handlowego "BLIK", nie potrzebuje już kroplówki finansowej. Strategia rozwoju sięga daleko poza horyzont płatności - informuje piątkowy "Puls Biznesu".




Gazeta zwraca uwagę, że przez pierwsze trzy lata od uruchomienia Blika (system działa od lutego 2015 r.) PSP koncentrował się na budowaniu sieci akceptacji, bez szeroko zakrojonej kampanii marketingowej.

"Gdy zrozumiał, że nie tędy droga, ruszył z +Blikomanią+. Promocja, która wciąż trwa, słono kosztuje. Zeszłoroczna strata netto, sięgająca blisko 16 mln zł, nie zaskoczyła więc ani spółki, ani właścicieli" - czytamy w artykule.

"Wiedzieliśmy, że mimo silnego zaplecza bankowego nie rozwiniemy tego biznesu z dnia na dzień. Szybko zrozumieliśmy, że powinniśmy zaoferować wiele korzyści, czyli różnego rodzaju zachęty i nowe konteksty do korzystania z Blika, bo bez tego konsumenci nie będą utożsamiać się z naszą marką, a właśnie do tego dążyliśmy. Cel udało się zrealizować. W końcu - mimo istotnych kosztów marketingowych, które będą widoczne również w wynikach za 2019 r. - osiągnęliśmy rentowność, a już w 2020 r. pokażemy naprawdę świetne wyniki" - zapowiada prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz.

Jak informuje dziennik, od stycznia do września tego roku zrealizowano 146 mln transakcji Blikiem. To o 11 mln więcej niż łącznie w pierwszych czterech latach funkcjonowania systemu. Zeszłoroczne przychody spółki wyniosły 23,1 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.