PARTNER PORTALU
  • BGK

Rząd ogłosił Program Kolej+. Jastrzębie-Zdrój, Myślenice, Sokołów zyskają dostęp do kolei

  • MIW    17 października 2018 - 11:53
Rząd ogłosił Program Kolej+. Jastrzębie-Zdrój, Myślenice, Sokołów zyskają dostęp do kolei
Przybędzie miast z dostępem do kolei (fot. mat. PKP PLK)

Jastrzębie-Zdrój, Myślenice, Sokołów Podlaski, Żnin, Turek, Śrem - to tylko niektóre z miasta, które mają uzyskać dostęp do połączeń kolejowych. Ma to się stać za sprawą wieloletniego rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury kolejowej, tzw. Program „Kolej+”. Ogłosili go premier Mateusz Morawiecki i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.




- Ten moment jest przełomowy, to punkt zwrotny, gdzie zaczynamy odtwarzać lokalne i regionalne połączenia kolejowe. Przez wiele lat były one zaniedbywane. Bardzo wiele z nich zlikwidowano – mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Nazwaliśmy ten program Kolej+. Chcemy nie tylko łączyć duże ośrodki, ale i mniejsze – dodał szef rządu.

Czytaj: Wiceminister Bittel uspokaja ws. niewydanych miliardów na Krajowy Program Kolejowy

- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna, a przede wszystkim kolej dostępna. Program Kolej+ to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty wielu środowisk lokalnych - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj: Pasażerowie PKP Intercity najczęściej jeździli z Krakowa i Gdańska do Warszawy

Jak informuje resort infrastruktury, Program Kolej+ zakłada uzupełnienie lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej. Ze względu na ograniczone fundusze w ramach np. Regionalnych Programów Operacyjnych w perspektywie finansowej na lata 2014 – 2020, program Kolej+ pozwolić ma na właściwe planowanie i wsparcie inwestycji, mających na celu m.in. usprawnienie komunikacji pasażerskiej na poziomie międzyregionalnym, racjonalne i spójne podejmowanie działań realizujących kierunki rozwoju kraju na poziomie regionalnym w obecnej i kolejnej perspektywie finansowej.

Ministerstwo wyjaśnia, że Program zakłada 3 komponenty, tj. inwestycyjny, organizacji przewozów i chroniący infrastrukturę kolejową przed likwidacją.

Zadania zostały podzielone na cztery koszyki. W pierwszym mają znaleźć się modernizacje istniejących linii, na których prowadzi się ruch pociągów, w drugim - modernizacje linii o znacznych ograniczeniach w prowadzeniu ruchu pociągów, w trzecim - kompleksowa odbudowa zamkniętych linii, zaś w czwartym - budowa nowych linii.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • KTO odgadnie ?, 2018-10-30 14:49:27

    jak słychać, w Polsce mamy ogromną ilość różnego rodzaju Zespołów, Komisji, Fundacji, Komitetów, Ekspertów, Uczelni, Profesorów, Redakcji - zajmujących się publicznym transportem zbiorowy - WIĘC CZYM MOŻNA BYŁOBY WYTŁUMACZYĆ TAK KIEPSKĄ USTAWĘ O PUBLICZNYM TRANSPORCIE ZBIOROWYM i katastrofalny stan... drogowego pozamiejskiego regionalnego publicznego transportu zbiorowego ?  rozwiń
  • rżną głupa ?, 2018-10-30 07:50:09

    wydaje się, że jeżeli chodziłoby o stronę merytoryczną projektu ustawy o pozamiejskim transporcie zbiorowym, to temat jest łatwy i prosty, natomiast dlaczego tego nie zrobiono ? raczej nie wiadomo, a jak nie wiadomo o co chodzi, to niektórzy uważają , że mogłoby chodzić o . . . . . .
  • bolą nogi i głowa., 2018-10-29 18:00:06

    wyglądałoby na to że pksy chyba skazano na zagładę, to po prostu nie mieści się w głowie. DLACZEGO MIELIBY TO ROBIĆ ?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.