PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Śląskie: Komunikacja miejska i koleje starają się zapobiegać zakażeniom

  • PAP    11 marca 2020 - 16:26

Regularna obsługę przystanków „na żądanie”, dodatkowe wietrzenie pojazdów czy zawieszenie sprzedaży biletów przez kierowców – to niektóre nowe działania organizatorów i przewoźników komunikacji publicznej w woj. śląskim, mające zapobiegać zakażeniom koronawirusem.




Zarząd Transportu Metropolitalnego, który organizuje komunikację miejską na terenie zrzeszającej 41 miast i gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii już w ubiegłym tygodniu zalecił przewoźnikom, aby wszystkie drzwi w pojazdach były otwierane przez kierowców, a nie pasażerów - aby ci nie musieli dotykać przycisków.

W środę ZTM wydał kolejne dyspozycje przewoźnikom, m.in. zalecając regularną obsługę wszystkich przystanków - również tych "na żądanie" (dzięki czemu zmniejszana ma być liczba dotknięć przycisków "stop" przez pasażerów).

"Kierowcom i motorniczym zarekomendowano dodatkowe wietrzenie pojazdów - poprzez otwieranie wszystkich drzwi na co najmniej minutę przed odjazdem z początkowego przystanku. Od czwartku zawieszono również sprzedaż biletów w pojazdach na dwa tygodnie" - podał w środę rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek.

Zarząd przygotowuje się również do prowadzenia dodatkowej dezynfekcji automatów biletowych. "Szczególna uwaga poświęcona będzie najczęściej dotykanym przez pasażerów elementom urządzeń, czyli ekranowi, klawiaturze, rynnie, gdzie wydawane są bilety papierowe i reszta oraz wlotowi na monety" - zapowiedział Wawrzaszek.

Już w ostatni piątek ZTM informował, że zalecił operatorom mycie pojazdów ze szczególną dokładnością oraz wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi autobusów, tramwajów i trolejbusów na przystankach. Zapowiedział też wzmożone kontrole czystości pojazdów i nakładanie kar w przypadku zaniedbań przewoźników.

Jednocześnie organizator metropolitalnego transportu zbiorowego dołączył do akcji informacyjnej prowadzonej m.in. przez Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach: w pojazdach oraz Punktach Obsługi Pasażera wywieszono plakaty informujące, jak zapobiegać zakażeniu.

Jak wynika ze środowej informacji należących do samorządu regionu Kolei Śląskich, przewoźnik ten skoncentrował się na wprowadzeniu odpowiednich procedur, szkoleniu i wyposażeniu pracowników, a także na informowaniu pasażerów.

"Nasi pracownicy zostali m.in. poinstruowani na jakie zewnętrzne objawy chorobowe u podróżnych zwracać uwagę, by w razie potrzeby zadbać o bezpieczeństwo pasażerów i powiadomić odpowiednie służby. Wszyscy kierownicy naszych pociągów zostali wyposażeni w indywidualne apteczki z odpowiednią zawartością. Stosowne szkolenie i wyposażenie wprowadziliśmy w naszych kasach" - zapewniły KŚ.

Ponadto w pociągach KŚ są dostępne informacje o koronawirusie, jego objawach, sposobach na unikanie zakażenia oraz pomocnych telefonach kontaktowych. "Zwracamy uwagę, aby zawsze zgłaszać do pracowników naszych drużyn pokładowych wszystkie sytuacje, w których następuje pogorszenie samopoczucia i może być potrzebna pomoc" - zaapelował przewoźnik.

W miarę możliwości kolejowa spółka intensyfikuje też czyszczenie i dezynfekcję swoich pojazdów. Łącznie nad czystością ok. 60 pociągów KŚ czuwają 63 osoby. Wnętrza pojazdów są czyszczone z użyciem detergentów oraz pary - oba te czynniki zwalczają koronawirusa. Dezynfekowane są elementy, które mają kontakt z dużą liczbą osób - np. uchwyty czy wnętrza toalet.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.