PARTNER PORTALU
  • BGK

Sopot z uchwałą krajobrazową

  • JS    28 maja 2018 - 22:55
Sopot z uchwałą krajobrazową
Nowa uchwała była kompleksowo przygotowywana przez dwa lata i szeroko konsultowana zarówno z mieszkańcami, z branżą reklamową oraz sopockimi przedsiębiorcami (fot. pixabay.com)

Sopot jako jedna z pierwszych gmin w Polsce posiada swoją uchwałę krajobrazową. Wojewoda pomorski opublikował podjętą przez Radę Miasta Sopotu uchwałę. Wejdzie ona w życie 14 dni od daty publikacji.




Nowa uchwała była kompleksowo przygotowywana przez dwa lata i szeroko konsultowana zarówno z mieszkańcami, z branżą reklamową oraz sopockimi przedsiębiorcami. Miasto, ze względu na swoją kurortową specyfikę zostało podzielone na kilka obszarów, a możliwości umieszczania reklam w przestrzeni publicznej zostały uregulowane i ograniczone.

– To niezwykle istotna uchwała dla miasta – komentuje prezydent Jacek Karnowski. Uprzywilejowane zostały reklamy informujące o wydarzeniach kulturalnych i sportowych, które mogą się pojawiać okazjonalnie na krótko przed wydarzeniami. Oprócz tego został również wydzielony obszar indywidualnej promocji w okolicy obiektów kulturalnych i sportowych na których mogą się pojawiać reklamy i ogłoszenia związane z kalendarzem imprez danego obiektu - mówi.

– Uchwała regulująca liczbę i formę reklam w mieście była przede wszystkim bardzo pożądana przez sopocian. Podczas konsultacji  mieszkańcy prosili o jak najkrótszy okres przejściowy, dlatego przewidzieliśmy minimalny czas na dostosowanie – mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski.

Uchwała znacząco ogranicza użyciem reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy na wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych. Musimy jednak pamiętać, że uchwała krajobrazowa nie dotyczy reklam i informacji w okresie przedwyborczym, który reguluje kodeks wyborczy.

 Sopot od wielu lat zwraca szczególną uwagę na estetykę miasta, do tej pory prowadzono dialog z przedsiębiorcami na zasadzie obustronnej współpracy.

– Dzięki otwartości sopockich przedsiębiorców i spójnej wizji kurortu udało nam się doprowadzić do estetyzacji najbardziej popularnych miejsc w Sopocie czyli ul. Boh. Monte Cassino oraz pasa nadmorskiego. Do tej pory jednak mieliśmy ograniczone narzędzia eliminowania nieestetycznych reklam – mówi Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, plastyk miejski.
Okresy przejściowe

Dla istniejących nośników reklamowych przewidziano następujące okresy przejściowe: 1 rok dla reklam (np. bilbordy, reklamy wielkopowierzchniowe, tablice wolnostojące) 2 lata dla szyldów (czyli nazw firm lub sklepów znajdujących się wewnątrz budynków, na których są umieszczone), 4 lata dla ogrodzeń. Po tym czasie urząd może wszcząć postępowanie administracyjne skutkujące karą finansową.

Autorem treści uchwały na zlecenie urzędu była doświadczona urbanistka arch. Maria Czerniak. Współpracowała ona ściśle z sopockimi urzędnikami oraz wraz ze Stowarzyszeniem Inicjatywa Miasto prowadziła konsultacje uchwały.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.