PARTNER PORTALU
  • BGK

Tauron Polska Energia nadal sponsorem tytularnym krakowskiej Areny

  • PAP    10 stycznia 2020 - 11:36

Tauron Polska Energia nadal będzie sponsorem tytularnym krakowskiej Areny. Umowa będzie obowiązywać do 29 stycznia 2024 r. Nie ujawniono, jaką kwotę Tauron zapłacił za uzyskanie tego miana.




Z końcem stycznia upływa dotychczasowy 5-letni okres współpracy zarządcy hali - Agencji Rozwoju Miasta S.A. w Krakowie ze spółką Tauron Polska Energia SA. Sponsor tytularny został wybrany w konkursie, którym zainteresowanych było kilkanaście podmiotów, ale ostatecznie wpłynęła tylko jedna oferta.

"Nie można sobie już wyobrazić krajobrazu Krakowa bez tej hali" - mówił w piątek na konferencji prasowej zastępca prezydenta Krakowa Jerzy Muzyk. "To miejsce, gdzie możemy przyjąć wybitnych artystów, spotkać się, gdzie mogą się odbywać wydarzenia sportowe o charakterze międzynarodowym" - dodał wiceprezydent podkreślając, że Tauron Arena Kraków ma znakomite parametry.

"Kraków to największy ośrodek miejski na energetycznej mapie Tauronu" - mówił prezes Tauron Sprzedaż Rafał Soja, informując, że w aglomeracji krakowskiej spółka ma ponad 400 tys. klientów w gospodarstwach domowych oraz dziesiątki tysięcy firm. "Konsekwentnie realizujemy strategię marki, która ma na celu kojarzenie znaku Tauron z solidnością, odpowiedzialnością i bezpieczeństwem, ale także z pozytywnymi emocjami i dobrą energią, czyli tym wszystkim, czego świadkami jesteśmy przy okazji imprez organizowanych w arenie" - powiedział Soja.

Dodał, że Tauron Arena Kraków to piękny, funkcjonalny, nowoczesny i przyjazny dla niepełnosprawnych obiekt. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że przez kolejne cztery lata możemy być sponsorem krakowskiej Areny" - podkreślił Soja. Jak powiedział dziennikarzom, kwota jaką spółka zapłaci za miano sponsora tytularnego jest objęta tajemnicą. "Wynegocjowaliśmy dobrą umowę na partnerskich warunkach, która będzie przynosić korzyści obydwu stronom" - mówił na konferencji prasowej.

"Najlepsi współpracują z najlepszymi" - mówiła prezes Agencji Rozwoju Miasta S.A. Małgorzata Marcińska. "Mamy solidnego partnera, który wspiera nas swoim doświadczeniem" - dodała.

Nazwa sponsora tytularnego jest eksponowana nie tylko na zewnątrz hali nad wejściem i na gigantycznym ekranie LED. Jest ona umieszczona także na biletach na wydarzenia organizowane w obiekcie, na terenie całego obiektu, na przystankach komunikacji miejskiej, tablicach drogowych oraz we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych. Agencja Rozwoju Miasta ma w zamian wsparcie finansowe.

Krakowska arena jest największym i najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Na trybunach areny głównej znajduje się ponad 15 tys. krzesełek, na jej płycie może stanąć 9,3 tys. osób. Hala ma charakter wielofunkcyjny, na jej terenie możliwe jest rozegranie zawodów rangi mistrzostw świata w 18 dyscyplinach.

Tauron jest sponsorem tytularnym od 2015 r. Od tamtej pory w arenie zorganizowano ponad 900 wydarzeń, które zgromadziły 3,3 mln uczestników.

Największą z dotychczasowych imprez sportowych były Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016. Podczas 9 dni rozegrano 19 meczy, które obejrzało 213 tys. kibiców. W Tauron Arenie Kraków odbyły się także Mistrzostwa Świata (2014) i Mistrzostwa Europy (2017) w Piłce Siatkowej Mężczyzn oraz kilkukrotnie Memoriał Huberta Jerzego Wagnera. Kilkukrotnie realizowane były Mistrzostwa Świata SuperEnduro.

Jeśli chodzi o koncerty, największą publiczność - sięgającą 20 tys. osób - gromadziły koncerty: Paula McCartneya oraz zespołów Metallica i Aerosmith. Wśród koncertów polskich artystów rekordowy był występ Dawida Podsiadło, który zgromadził ponad 17 tys. fanów. Największym wydarzeniem religijnym w arenie były Światowe Dni Młodzieży w 2016 roku, których zwieńczeniem było spotkanie Papieża Franciszka z wolontariuszami.

W 2019 r. w krakowskiej arenie odbyło się ponad 250 wydarzeń, w tym roku planowanych jest około 67 w arenie głównej, a w całym obiekcie blisko 200.

Przychody roczne Tauron Areny Kraków to ok. 20 mln zł, koszty utrzymania obiektu wynoszą ok. 17 mln zł. Przewidywany zysk EBITDA za ubiegły rok to 2,6 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.