Partner portalu

Walka z wykluczeniem najbardziej przereklamowaną obietnicą

Walka z wykluczeniem transportowym to zdaniem pytanych przez nas samorządowców zdecydowanie najbardziej przereklamowana obietnica rządu w mijającym roku. Docenili natomiast uruchomiony w pierwszym kwartale 2019 r. Fundusz Dróg Samorządowych.
  • Pytani przez nas samorządowcy chętnie wskazywali na nie do końca spełnione – ich zdaniem – obietnice rządu względem samorządu. Mniej chętnie mówili o korzystnych zmianach, jakie wdrożono na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.
  • Za przereklamowane obietnice uznali m.in. program Mieszkanie Plus, „bezkosztową” reformę edukacji, ale najczęściej wymieniali walkę z wykluczeniem transportowym.
  • Na plus został oceniony Fundusz Dróg Samorządowych, choć są zastrzeżenia wobec transparentności tego programu.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE10

  • wykluczeni - PL 2020-01-04 07:55:55
    Do pod zyskobiorców ?: wydaje się, że wystarczy prześledzić tylko proces legislacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w 2010 roku, aby dowiedzieć się , że już wówczas niektórzy decydenci mogli mieć pełną świadomość skutków wprowadzenia ustawowego zakazu przyznawania prawa wyłącznego jako alt...ernatywy dla wypłacania rekompensat dla przewożników. Jak dzisiaj widzimy, całkowitą rację miała ówczesna Sejmowa Komisja Infrastruktury , na wniosek której Sejm przyjął zaproponowane przez nią poprawki pozwalające na przyznawanie prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) 1307/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady. NIESTETY przy drugim podejściu Sejm przyjął poprawki Senatu, przywracające wersję rządową, a więc z ART. 20 zakazującym przyznawania prawa wyłącznego . To ten zakaz plus gimbusy szkolne spowodował zniszczenie pozamiejskiego autobusowego publicznego transportu zbiorowego w Polsce, zapanowała era tzw. "busiarskiej wolnoamerykanki" i konieczność posiadania własnego samochodu - Poska stała się najlepszym rynkiem zbytu dla wszelkiej maści toksycznego "złomu samochodowego" , zarówno aut , jak też busów - a także wielkim potencjalnym rynkiem zbytu na nowe auta osobowe. - niestety ten HANIEBNY PROCES TRWA.  rozwiń
  • FIGA BIEDNYM. 2020-01-04 07:22:21
    skoro, jak słyszymy, Polska ponoć dopłaca po chyba 37 tys. zł. do zakupu aut osobowych, więc bajdurzenie o przywracaniu połączeń autobusowych należałoby chyba uznać za zwykłą zadymę przedwyborczą. - wychodziłoby na to ,że bogacze powinni się cieszyć , a ludowi prostemu pozostaje nadal zaciskać żeby ...i cierpieć - niestety takie mamy prawo i taką sprawiedliwość.  rozwiń
  • pod zyskobiorców ? 2020-01-03 21:31:15
    normalna władza, a za taką należałoby uważać PiS, powinna poważnie i priorytetowo potraktować podstawowe potrzeby swojego narodu, czyli budownictwo mieszkaniowe (najgorsza dostępność w UE, jak się uważa), a także chyba najgorszy w UE regionalny autobusowy transport publiczny - tu przepisy powinny by...ć napisane pod zwykłych Polaków, a nie pod biznesmenów, jak jest obecnie w mojej opinii - budowanie tzw. zamożnej klasy średniej nie może odbywać się na ludzkiej krzywdzie.  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!