PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Wysokość funduszu sołeckiego do korekty

  • AW    4 września 2012 - 17:17

Wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast mogą zaktualizować dane (ponownie wyliczyć wysokość funduszu sołeckiego) i przekazać je sołtysom - informuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.




Zdaniem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji – wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast mogą zaktualizować dane (ponownie wyliczyć wysokość funduszu sołeckiego) i przekazać je sołtysom, bowiem termin określony w art. 2 ust. 2 ustawy o funduszu sołeckim ma wyłącznie charakter instrukcyjny. Przekazanie tych danych teraz umożliwi sołectwom poprawne uchwalenie wniosków i ich złożenie w terminie wskazanym w ustawie o funduszu sołeckim (tj. do 30 września).

Przypomnijmy, że MAC rekomendowało w lipcu 2012 r., by uwzględnić stanowisko Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące wyliczania funduszu sołeckiego. Zgodnie z nim należało przyjąć ostatnie oficjalne dane GUS, tj. według stanu z 31 grudnia 2010 r., i wyliczone w ten sposób wartości uznać za tymczasowe – do czasu upowszechnienia ostatecznego bilansu ludności według stanu na 31 grudnia 2011 r.

Według GUS miało to nastąpić w październiku 2012 r., a więc już po terminie, w którym zebrania wiejskie mają składać wnioski o przyznanie środków funduszu.

Czytaj też: Przez spis powszechny problem z funduszem sołeckim

13 sierpnia 2012 r. Główny Urząd Statystyczny poinformował jednak, że zakończył prace dotyczące ustalenia ogólnej liczby ludności w gminach wg stanu na koniec 2011 roku (dane te znajdują się na stronie internetowej GUS – w zakładce LUDNOŚĆ , a także w bazie DEMOGRAFIA oraz w Banku Danych Lokalnych).

Czytaj też: GUS podliczył wreszcie ludność w gminach Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.