PARTNER PORTALU
  • BGK

Zakopane: Park Kulturowy na Krupówkach to niewypał?

  • pap    29 lipca 2016 - 15:05
Zakopane: Park Kulturowy na Krupówkach to niewypał?
Krupówki (fot: Lukas Plewnia/flickr.com)

• Mija miesiąc od funkcjonowania Parku Kulturowego w obrębie zakopiańskich Krupówek. • Z deptaka miał zniknąć nielegalny handel i szpecące reklamy, ale na razie zmiany są niewielkie.




Zgodnie z funkcjonującą od 1 lipca uchwałą o Parku Kulturowym z fasad kamienic przy Krupówkach miały zniknąć wielkie reklamowe billboardy, zakazano także wywieszania towaru poza obrębem straganów, niedozwolona jest sprzedaż "z ręki" oraz usługi tzw. wędrownych przebierańców oferujących fotografie.

Przez cały lipiec urzędnicy w towarzystwie strażników miejskich chodzili po Krupówkach i tłumaczyli handlującym i właścicielom nieruchomości, co jest w nowych przepisach. Dotychczas nie karano finansowo za niedostosowanie się do uchwały, ale od poniedziałku mają posypać się mandaty, konfiskaty towarów i wnioski do sądu - powiedział komendant zakopiańskiej straży miejskiej Marek Trzaskoś.

Za niedostosowanie się do przepisów uchwały handlujący może otrzymać mandat do 500 zł.

Niewielu z handlujących na słynnym deptaku dostosowało się do nowych przepisów zmieniając wygląd straganów, inni zapewnili, że do końca lipca dostosują swoje kramy.

"Dostaliśmy także zapewnienie od właścicieli nieruchomości, że do końca lipca zlikwidują wielkoformatowe reklamy na fasadach. Skontrolowaliśmy prawie 250 nieruchomości i w połowie z nich stwierdziliśmy nieprawidłowości związane z wywieszonymi na fasadach reklamami" - dodał Trzaskoś.

Przyznał on, że straż ma problem z reklamą świetlną na środku Krupówek, reklamującą klub nocny. "Właściciel kamienicy, na której jest zainstalowana, nie chce jej usunąć twierdząc, że to nie jego reklama, jednak przepisy mówią, że właściciel nieruchomości odpowiada za elementy zainstalowane na fasadzie" - wyjaśnił komendant.

Są także przedsiębiorcy, którzy nie chcą się dostosować do nowych przepisów. Przykładem był właściciel plastikowej pandy reklamującej lokal. Aby zapisy nowej uchwały go nie objęły, właściciel przykleił na pandzie kartkę z napisem "obiekt kultu religijnego".

"Ostatecznie właściciel pandy został przekonany, aby schować ją z przestrzeni ulicy, bo samo naklejenie kartki z napisem nie wystarczy, aby ominąć przepisy" - wyjaśnił PAP Tomasz Filar, naczelnik wydziału gospodarki gruntami i koordynator zespołu do spraw wprowadzania uchwały o Parku Kulturowym.

Inny przedsiębiorca nakleił na automaty do gier kartkę z napisem "wpłatomat", licząc na obejście nowych przepisów, ponieważ uchwała nie obejmuje bankomatów, wpłatomatów i biletomatów.

Z deptaka zniknęli przebierańcy oferujący fotografie. Pozostał tylko jeden, ale - jak zapowiedział - komendant zakopiańskiej straży miejskiej, jeżeli przebieraniec nadal będzie stał na Krupówkach, zostanie mu zabrany strój niedźwiedzia.

Jeden z właścicieli stoisk handlowych i gastronomicznych na Krupówkach już zapowiedział, że nie przyjmie mandatów i będzie czekał na rozstrzygnięcie sprawy przez sąd.

"Nie obawiamy się wyroków sądowych, ponieważ podobne sprawy związane z konfiskatą towaru miały już miejsce i wyroki były korzystne dla zakopiańskiego Urzędu Miasta" - ocenił Filar.

Szymon Bafia (PAP)

szb/ as/

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.