PARTNERZY PORTALU

Budowa II linii warszawskiego metra

Budowa II linii metra – odcinek centralny od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Dworzec Wileński” wraz z zakupem taboru została nominowana w konkursie Top Inwestycje Komunalne 2016.

313
16

Wartość inwestycji: 5,97 mld zł (w tym dofinansowanie UE – ponad 3,6 mld zł, środki własne miasta – 1,2 mld zł).

Inwestor: Miasto Stołeczne Warszawa.

Budowa centralnego odcinka II linii metra była największą inwestycją samorządową w kraju.

Długość centralnego odcinka II linii metra to ponad 6 km. Na odcinku tym powstało siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska (stacja przesiadkowa między liniami metra), Nowy Świat – Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

W związku z budową metra przeobrażeniom uległy także tereny na powierzchni. Przebudowane zostały ważne ulice, np. ul. Świętokrzyska i Prosta, skrzyżowania, np. al. Solidarności/Targowa. Poprawiła się jakość przestrzeni publicznej, np. okolice stacji Powiśle.

W efekcie długofalowym budowa II linii metra skutkować ma poprawą komfortu podróżowania środkami komunikacji publicznej, a poprzez to zmniejszeniem natężenia ruchu samochodowego w centrum Warszawy, co wpłynie m.in. na spadek emisji zanieczyszczeń. Ma także wpływ na rozwój Pragi i przyspieszy proces rewitalizacji dzielnicy.

W pierwszym roku użytkowania z centralnego odcinka II linii metra skorzystało ponad 35 milionów pasażerów.

Przedsięwzięcie przyczynia się do:

– usprawnienia i rozwoju systemu transportowego, zgodnie z celami polityki transportowej m.st. Warszawy, 
– dostosowania systemu transportowego miasta do dynamicznych przekształceń przestrzennych i demograficznych,
– poprawy dostępności terenów i obiektów (mieszkaniowych, biurowych, usługowych) w obszarze oddziaływania projektu,
– podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej Warszawy,
– ożywienia społeczno-gospodarczego poprzez podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej korytarzy trasy metra,
– tworzenia nowych miejsc pracy w wyniku wzrostu liczby małych i średnich przedsiębiorstw
wykorzystujących nową infrastrukturę linii metra,
– rozwoju i podniesienia atrakcyjności obszarów kryzysowych, położonych po prawej stronie rzeki, planowanych przez miasto do działań rewitalizacyjnych,
– wzrostu poziomu życia mieszkańców,
– zwiększenia pojemności przewozowej w stosunku do transportu drogowego,
– unowocześnienia systemu transportowego i ograniczenia negatywnego oddziaływania systemu komunikacyjnego na środowisko i otoczenie miejskie,
– ograniczenia społecznych kosztów w systemie transportowym miasta,
– poprawy wizerunku komunikacji publicznej.

Opis inwestycji w dziale Multimedia

Wyszukiwarki

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!