PARTNERZY PORTALU

Chorzów: Rusza przebudowa ul. Hajduckiej

  • PAP/AT    21 maja 2020 - 13:09
Chorzów: Rusza przebudowa ul. Hajduckiej
Przebudowa torowiska i jezdni obejmie niespełna 900-metrowy odcinek ul. Hajduckiej (fot. pixabay)

W poniedziałek (25 maja) chorzowski magistrat i samorządowa spółka Tramwaje Śląskie rozpoczną przebudowę jednej z głównych arterii w centrum Chorzowa - ul. Hajduckiej. Zamiast tramwajów pojadą autobusy, zmieni się też organizacja ruchu samochodowego.




  • Umowę na przebudowę ul. Hajduckiej ze zwycięzcą przetargu, firmą Silesia Invest podpisano pod koniec kwietnia 2020 r.. Zapowiadano wówczas, że prace rozpoczną się w maju.
  • Ul. Hajducka zostanie wyłączona z ruchu na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania z ulicami Cmentarną i Kordeckiego oraz na odcinku od skrzyżowania z ulicami Cmentarną i Kordeckiego do skrzyżowania z ulicą Dobrodzieńską.
  • Przebudowa torowiska i jezdni obejmie niespełna 900-metrowy odcinek ul. Hajduckiej - od al. Bojowników o Wolność i Demokrację do ul. Wolności.

Ulica Hajducka oraz pobliska ulica Powstańców są ostatnimi tego typu w Chorzowie, które w ostatnich latach nie doczekały się remontu. Na węższej ul. Hajduckiej torowisko jest dwutorowe i pokrywa się z pasami ruchu samochodów. Na ul. Powstańców tramwaje jeżdżą pojedynczym torem w osi szerokiej jezdni w jedną stronę.

W poprzednich latach chorzowski magistrat oraz Tramwaje Śląskie współpracowały już przy podobnych inwestycjach: miasto w części drogowej, spółka - tramwajowej. W ten sposób m.in. przebudowano ul. Armii Krajowej, przecinającą miasto od Katowic po Świętochłowice. Obecnie w podobnej formule remontowana jest ul. 3 Maja - łącząca centrum ze Świętochłowicami.

Podobnie w prowadzonych od listopada ub. roku dwóch przetargach dot. ul. Hajduckiej i Powstańców miasto dołączyło do postępowań koordynowanych przez tramwajową spółkę, poprzez swój Miejski Zarząd Ulic i Mostów.

Umowę na przebudowę ul. Hajduckiej ze zwycięzcą przetargu, firmą Silesia Invest (za 22,8 mln zł brutto; ta sama spółka pracuje już na ul. 3 maja), podpisano pod koniec kwietnia br. Zapowiadano wówczas, że prace rozpoczną się w maju.

Jak przekazały w czwartek Tramwaje Śląskie, po dopełnieniu formalności przez wykonawcę roboty w terenie rozpoczną się w poniedziałek. W związku z tym tramwaje linii nr 20 będą kursowały w skróconej relacji: Katowice Szopienice pętla - Chorzów Batory zajezdnia, linia nr 40 pozostanie zawieszona, a dla linii nr 7 i 17 nastąpi korekta rozkładów jazdy i obsady taborowej.

Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza, oznaczona jako T-40, kursująca w relacji: Chorzów Batory zajezdnia - Chorzów Rynek. Tymczasowa organizacja ruchu drogowego zmieni również przebieg autobusowej linii nr 165.

Sama ul. Hajducka zostanie wyłączona z ruchu na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania z ulicami Cmentarną i Kordeckiego oraz na odcinku od skrzyżowania z ulicami Cmentarną i Kordeckiego do skrzyżowania z ulicą Dobrodzieńską.

Przebudowa torowiska i jezdni obejmie niespełna 900-metrowy odcinek ul. Hajduckiej - od al. Bojowników o Wolność i Demokrację do ul. Wolności. Torowisko ma zostać ułożone na płytach prefabrykowanych, przy zakładanych korektach jego przebiegu. Sieć trakcyjna ma zostać przeniesiona z budynków na słupy. Zaplanowano też przeniesienie lokalizacji dwóch przystanków i przebudowę skrzyżowania ul. Hajduckiej z BOWiD (znajdzie się tam sygnalizacja świetlna).

Modernizacja ul. Hajduckiej w zakresie tramwajowym ma potrwać do połowy kwietnia 2021 r. a w zakresie drogowym - do połowy października 2021 r.

W przypadku ul. Powstańców zakładana jest kompleksowa przebudowa 600-metrowego torowiska (również zostanie ułożone na płytach prefabrykowanych). Podobnie tam sieć trakcyjna ma trafić na nowe słupy oświetleniowo-trakcyjne. Zbudowane zostaną nowe: nawierzchnia jezdni, chodniki i miejsca postojowe. W postępowaniu na te prace jeszcze nie wybrano najkorzystniejszej oferty.

Tramwaje Śląskie prowadzą oba te zadania w ramach projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Cały składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mln zł unijnego dofinansowania). Zakłada remonty ok. 100 km torowisk, budowę kilku kilometrów nowych linii oraz zakup 45 tramwajów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!