PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruda Śląska. Rok pracy urzędników w liczbach. Setki tysięcy przyjętych pism

  • KDS    4 stycznia 2018 - 14:18
Ruda Śląska. Rok pracy urzędników w liczbach. Setki tysięcy przyjętych pism
Urzędnicy z Rudy Śląskiej w 2017 roku przyjęli ponad 142 tys. pism, wysłali ich ponad 189,5 tys (fot. shutterstock.com)

Rudzki magistrat podsumował pracę urzędników w poszczególnych wydziałach. Okazuje się, że w 2017 roku przez ich ręce przeszły setki tysięcy dokumentów. Przykłady? Przyjęli ponad 142 tys. pism, wysłali ich ponad 189,5 tys. Wydali też 14,7 tys. dowodów rejestracyjnych.




• W ubiegłym roku rudzcy urzędnicy i pracownicy instytucji miejskich nie mogli narzekać na brak pracy.  

• M.in. wydali 14,7 tys. dowodów rejestracyjnych czy 11,3 tys. decyzji o czasowej rejestracji pojazdów. 

• Więcej niż w 2016 roku pracy miał USC. W mieście na świat przyszło o 400 maluszków więcej. 

*****

Z przekazanych przez urzędników danych wynika, że w minionym roku do Urzędu Miasta wpłynęło 142,2 tys. różnego rodzaju pism. Jeszcze więcej - ponad 189,5 tys. pism zostało z niego wysłanych. Urzędnicy nie mogli narzekać na brak pracy jeśli chodzi o liczbę wydanych kart uprawniających do korzystania z różnych programów społecznych. W 2017 wydano 1510 Rudzkich Kart Seniora 60+ i 1740 Rudzkich Kart Rodziny 3+.

Ponad 3,8 tys. wydanych praw jazdy, 13,4 tys. decyzji o rejestracji pojazdów, 14,7 tys. dowodów rejestracyjnych, 11,3 tys. decyzji o czasowej rejestracji pojazdów, 2 tys. decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, 12,1 tys. wprowadzonych zmian danych w dowodach rejestracyjnych, ponad 23 tys. innych spraw związanych z prawem jazdy i rejestracją pojazdów - tak w liczbach wygląda miniony rok w samym wydziale komunikacji. 

Czytaj więcej: Łódź, Kraków, Ruda Śląska. Jakie pomysły mają samorządy na noworoczne prezenty dla najmłodszych mieszkańców

Pełne ręce roboty mieli także urzędnicy pracujący w Urzędzie Stanu Cywilnego. W minionym roku zarejestrowali 2607 urodzeń, czyli o prawie 400 więcej niż w roku 2016. Ponadto USC zarejestrował 672 małżeństwa oraz 1526 zgonów. Wydział Spraw Obywatelskich przyjął prawie 19,5 tys. wniosków o wydanie dowodu osobistego. 

Z kolei wydział urbanistyki i architektury w roku 2017 wydał blisko 928 decyzji administracyjnych, w tym 652 pozwoleń na budowę. W ubiegłym roku w drodze przetargu miasto oddało w użytkowanie wieczyste 63 nieruchomości pod zabudowę jednorodzinną o łącznej powierzchni ponad 6 ha. Wpływy do budżetu miasta z tego tytułu wyniosły ponad 2,5 mln zł netto.

W drodze przetargów sprzedano 11 nieruchomości, w tym 8 pod budownictwo mieszkaniowe, o łącznej powierzchni 1,61 ha, co dało dochód netto w kwocie prawie 1,5 mln zł. W 2017 roku miasto sprzedało również pod inwestycje 5 nieruchomości własności Skarbu Państwa o łącznej powierzchni 1,12 ha. Dochód z tego tytułu wyniósł ponad 1 mln zł netto, z czego ponad 273 tys. zł to dochód miasta.

Czytaj więcej: Jak polskie miasta, gminy i powiaty uczczą 100-lecie odzyskania niepodległości

Tylko do końca listopada ubiegłego roku w Rudzie Śląskiej zebrano ponad 51 tys. ton odpadów. Największą ich część, bo prawie 36 tys. ton, stanowiły odpady zmieszane, 5,7 tys. ton to biomasa, natomiast ponad 4,7 tys. ton to gruz. Wśród odpadów, które zebrano w mieście w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2017 r., znalazło się ponad 1267 ton odpadów ze szkła, 1001 ton plastiku oraz 647 ton papieru i tektury

Centrum Zarządzania Kryzysowego przyjęło prawie 3,1 tys. interwencji od mieszkańców oraz służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Najwięcej z nich dotyczyło zdarzeń związanych ze zwierzętami, następne w kolejności były utrudnienia w ruchu drogowym, problemy z oświetleniem ulic oraz zanieczyszczeniem jezdni, chodników i terenów zielonych. Straż Miejska przyjęła ponad 15,8 tys. zgłoszeń mieszkańców, ujęła 685 osób, a do sądu skierowała 424 wnioski o ukaranie.

Niemal każdego dnia w roku dziennikarze opisujący akcje i wydarzenia z miasta otrzymywali od pracowników wydziału komunikacji społecznej i promocji miasta informacje prasowe. W sumie wysłali ich 357. Dodatkowo wraz z rzecznikiem prasowym i pracownikami Urzędu Miasta udzielił odpowiedzi na prawie 1400 pytań dziennikarzy.

Także miejscy radni spotykali się częściej niż raz na miesiąc.Odbyło się 16 sesji, podczas których radni podjęli 245 uchwał, a prezydent miasta podjęła 1152 zarządzenia. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.