PARTNER PORTALU

E-papierowy rozkład: Oszczędza energię i nie męczy oczu

E-papierowy rozkład: Oszczędza energię i nie męczy oczu
W Warszawie na razie zamontowano 6 e-papierowych rozkłady jazdy (fot. UM Warszawa)

W kilku miejscach Warszawy działa on-line już sześć e-papierowych rozkładów jazdy Warszawskiego Transportu Publicznego. Są podłączone do systemu prognozującego, kiedy przyjedzie tramwaj. Teraz trwają ich testy. Podobne rozwiązania testowały już Poznań czy Gdynia.




  • Warszawa to trzecie polskie miasto, po Gdyni i Poznaniu, które testuje e-papierowe rozkłady jazdy na przystankach komunikacji miejskiej.
  • Wśród zalet e-papieru, wymienia się przede wszystkim oszczędność tradycyjnego papieru (w porównaniu z tradycyjnymi rozkładami, oszczędność energii (w porównaniu z wyświetlaczami LED) a także możliwość zdalnego zarządzania urządzeniem.
  • Ponadto, takie wyświetlacze nie świecą w ogóle, lub dostosowują natężenie światła do pory dnia. Dzięki temu, mniej męczą się oczy użytkowników.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (1)

  • do tematu, 2021-11-20 00:54:41

    "Pozwalają nie tylko zaoszczędzić na kosztach energii," - ale jednak trochę energii pobierają, papierowe rozkłady od momentu zawieszenia nie potrzebują prądu, a ceny prądu przecież rosną, wbrew pozorom niezbyt często zmienia się rozkłady jazdy, one sobie po prostu wiszą w gablotce, a jak p...rzystanek posiada elektroniczną tablicę przyjazdów pojazdów to mało kto zerka na rozkład jazdy( no może pasażerowie, którzy rzadko jeżdżą, bo ci, którzy jeżdżą często to znają przebiegi tras większości linii bardziej popularnych). "ale także na aktualizacji informacji na przystankach - wydruk, dojazd, wymiana tabliczek to naprawdę znaczące koszty dla miasta czy regionu" - oj bez przesady, przez grube dekady papierowe rozkłady były, drukowano je, przyjeżdżano i wymieniano tabliczki i jakoś nikt nie robił z tego problemu, wcale nie były i nie są to "znaczące koszty" dla miasta czy regionu. Chodzi tylko i wyłącznie o to, że Unia wspiera tego typu programy i daje dofinansowanie, a jak to mówią "skoro dają to czemu nie brać". Papierowy rozkład wygrywa - bo nie potrzebuje prądu do jego funkcjonowania, prąd drożeje, im więcej urządzeń będzie się opierać o elektronikę( kiedy nie ma zbytniej potrzeby ku temu) to przecież to tylko dodatkowy pobór energii. Krótkowzrocznym działaniem jest także wyzbywanie się taboru autobusowego z silnikiem spalinowym na rzecz elektrobusów i trolejbusów, pojazdy na prąd( który drożeje) z pozoru są ekologiczne, a poza tym wystarczy zima i tęgi mróz i takie pojazdy stoją.  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!