Partnerzy portalu

Miliony na ePUAP w urzędach

  • GK
  • 2 września 2011 - 18:48
W styczniu MSWiA planuje rozpoczęcie programu „Powszechne e-usługi jednostek samorządu terytorialnego na platformie ePUAP". Jego koszt to 37, 7 mln zł.
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

Projekt ma upowszechnić świadczenie e-usług przez samorządy i urzędy administracji rządowej za pomocą platformy ePUAP.

Czytaj też: Samorządowi liderzy elektronicznych usług

W ramach projektu zostanie przygotowany i udostępniony na ePUAP moduł formularzy uniwersalnych zasilany usługami publicznymi (formularz uniwersalny, czyli jeden formularz dla jednej usługi dla wszystkich urzędów bez konieczności instalacji usługi przez podmiot świadczący usługę).

Czytaj też: Centralna strategia walki z wykluczeniem cyfrowym

Opracowany zostanie także standard interfejsu sieciowego dla elektronicznej skrzynki podawczej oraz pakiet edukacyjno-promocyjny dla pracowników urzędów nieodpłatnie udostępniony do wykorzystania w lokalnych działaniach edukacyjno-promocyjnych w samorządach.

Również przewiduje się szkolenie pracowników jednostek administracji publicznej w zakresie świadczenia usług oraz przeprowadzona ma być centralna kampania informacyjna dotycząca e-usług.

Ma to zwiększyć możliwości skierowania pisma inicjującego sprawę za pomocą platformy ePUAP.

Liczba urzędów gmin udostępniających podstawową usługę publiczną na ePUAP „Skargi, wnioski, zapytania do urzędu” z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej w 2015 r. zwiększy się do 2200 z obecnych 1124.

Jeśli chodzi o starostwa powiatowe to, według szacunków MSWiA, w 2015 ma być ich 300 (obecnie usługę oferuje 211), a w przypadku urzędów marszałkowskich – 16 (dziś tylko 6).

Rozpoczęcie projektu realizowanego w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki planowane jest na styczeń 2012, a koniec na grudzień 2015 r.

KOMENTARZE4

  • Koppers Totzek 2011-09-05 22:07:18
    Glowny problem to skomplikowane prawo. W wiekszosci wypadkow petent i tak musis pojsc do "Pani w okienku" zeby sie dowiedziec czego wlasciwie potrzebuje zeby zalatwic sprawe. Wg. mnie jakies centralne call centre w pierwszej fazie projektu niebędne!
  • I TYLE JE JE JE ! 2011-09-04 21:58:56
    DYSKUSJE DYSKUSJAMI A ŻYCIE ŻYCIEM ! ZERO PROPOZYCJI I TYLE!!! w SIECI ZERO ZAANGAŻOWANIA I TYLE...ROZMYŚLANIA,ROZMYŚLANIA I TYLE!
  • mz 2011-09-03 11:58:22
    Liczba gmin z e-PUAP w 2015 r ma sięgnąć prawie 40 proc. A pozostałe ponad 60? To klęska kolejnych rządów, ponieważ będzie to co najmniej 10 lat przymiarek do e-urzędu!

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!