Rośnie popularność e-usług. 7 na 10 Polaków załatwia sprawy urzędowe online

Zdaniem eksperta boom na usługi e-administracyjne dopiero nadchodzi (fot. pixabay)
Pandemia koronawirusa oraz wprowadzone obostrzenia przyczyniły się do rozwoju e-administracji. Już 71 proc. mieszkańców załatwia sprawy urzędowe przez internet - wynika z badania #RegionyNEXERY2020 przeprowadzonego w czerwcu przez agencję badawczą GfK dla firmy Nexera. To wzrost aż o 30 p.p. w stosunku do poprzedniego roku. Jakie sprawy urzędowe najczęściej załatwiamy przez internet i co utrudnia nam zrezygnowanie z osobistych wizyt w urzędzie?
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Ponad połowa urzędników (52 proc.), którzy wzięli udział w tegorocznym badaniu Nexery potwierdziło, że już wszystkie sprawy można zgłaszać do urzędu zdalnie.
- Polacy z tego przywileju korzystają najczęściej przy składaniu wniosku o dowód osobisty (32 proc.) oraz wysyłaniu różnego rodzaju podań, pism i zaświadczeń (22 proc.).
- Nie bez wpływu na wzrost popularności e-usług pozostaje pandemia koronawirusa.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE5
-
część 5 analizy
2020-11-10 04:54:31
"To właśnie brak internetu lub jego słabe łącze blokuje wielu rodzinom dostęp do cyfrowych usług, które w obecnych czasach nie są już wygodną alternatywą, ale koniecznością." - Nikt i nic nie ma prawa zmuszać ludzi do bycia zakładnikami internetu, to nie jest woda w kranie bez której nie b... rozwiń
-
część 4 analizy
2020-11-10 04:47:11
"Pod tym względem urzędy wydają się być coraz lepiej przygotowane, a niektóre wręcz umożliwiają swoim mieszkańcom na pełną digitalizację administracji." - bardzo niewiele jest takich( i dobrze). "Dostęp do niezawodnej i stabilnej sieci internetowej to priorytet - nie tylko dla rozwoju... rozwiń
-
część 3 analizy
2020-11-10 04:38:32
"Kolejnymi, najczęściej wskazywanymi powodami są preferencje i przyzwyczajenia petentów." - Przeważnie to jest powód numer jeden, siła przyzwyczajeń i preferencji - nie lubimy zbytnich udziwnień. "Zdaniem 31 proc. ankietowanych, część mieszkańców woli osobiście odwiedzić urząd, a 22 p... rozwiń