PARTNER PORTALU

Sukcesy e-administracji w Krakowie

Sukcesy e-administracji w Krakowie

„E-administracja – rola samorządu terytorialnego w udostępnianiu elektronicznych usług publicznych z wykorzystaniem platformy ePUAP" – to temat konferencji, która odbyła się w magistracie.




Gości – przedstawicieli administracji rządowej oraz reprezentantów samorządu terytorialnego z całej Polski – przywitał prezydent Krakowa Jacek Majchrowski (zabierz głos/oceń prezydenta).
– Aby projekt e-administracji zakończył się sukcesem konieczne jest współdziałanie samorządu i państwa. Kraków w tej dziedzinie może się poszczycić wieloma sukcesami. Już obecnie mieszkańcy mogą załatwiać wiele urzędowych spraw bez wychodzenia z domu” – mówił Jacek Majchrowski.

Czytaj też: Wniosek o prawo jazdy na ePUAP

Możliwości wykorzystania platformy ePUAP zostały zaprezentowane na przykładzie rozwiązań wdrożonych w Urzędzie Miasta Krakowa, który zamieścił na tej platformie największą liczbę usług publicznych.

Czytaj też: Polska e-administracja poniżej unijnych standardów

Podczas krakowskiej konferencji wiceminister Spraw Wewnętrznych i Administracji Piotr Kołodziejczyk przybliżył najważniejsze etapy Planu Informatyzacji Państwa na lata 2011-2014. Rolę środków unijnych w budowie elektronicznej administracji publicznej w Polsce oraz najważniejsze programy unijne przedstawiła Wiceminister Rozwoju Regionalnego Iwona Wendel.

Konferencja odbywała się w bardzo ważnym momencie, związanym z praktycznym korzystaniem z ustawy o informatyzacji. Od 10 czerwca mieszkańcy będą mogli dokonywać potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP w określonych w rozporządzeniu punktach, gdyż wkrótce wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie zasad potwierdzania i wykorzystania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu mieszkańcy mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (urzędów) mogą bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej.

W tym momencie drogą elektroniczną można starać się m.in. o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, o zawieszenie i wznowienie działalności, o zmianę danych, wydanie zgody na wjazd i postój pojazdu na drogach wewnętrznych Rynku Głównego, Małego Rynku, Placu Szczepańskiego oraz Placu Wolnica, o zezwolenie na sprzedaż alkoholu.

Można też m.in. uzyskać zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej bądź w związku z przebudową lub budową dróg. Rozwój usług elektronicznych w Krakowie dofinansowywany jest z funduszy unijnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.



Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!