PARTNER PORTALU

Ważny przekaz czy chaos? Ekrany na ulicach naszych miast zmieniają funkcję

- Wprowadzając ekrany digitalowe na ulice miast i do galerii, przestajemy traktować je tylko jako nośniki reklamowe. Zaczynają one coraz częściej pełnić funkcję mediów z informacjami użytecznymi dla mieszkańców, np. na temat pogody czy stanu jakości powietrza. Treści prezentowane na takich nośnikach powinny być zatem jak najbardziej przyjazne i użyteczne – stwierdził Radosław Gołąb, dyrektor ds. rozwoju produktów digital w ANS. 





  • - Media OOH (Out-of-home) coraz agresywniej docierają do konsumentów w przestrzeni miejskiej poza domem. Zmęczenie ekranami cyfrowymi ogarnęło znaczącą część populacji na całym świecie – stwierdził David McEvoy, dyrektor ds. marketingu w JCDecaux UK, gość specjalny debaty „Media OOH - Inny Nowy Świat” w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • 73 proc. respondentów na całym świecie stwierdziło, że spędza zbyt dużo czasu, wpatrując się w ekran monitora, a 68 proc., że spędza zbyt dużo czasu ze swoimi telefonami komórkowymi w ręku. 62 proc. zadeklarowało, iż reklama mobilna jest inwazyjna.
  • Ekrany digitalowe na ulicach miast i w galeriach handlowych przestajemy traktować tylko jako nośniki reklamowe. Zaczynają one coraz częściej pełnić funkcję mediów z informacjami użytecznymi dla mieszkańców.




David McEvoy przytoczył dane z globalnego badania przeprowadzonego w kwietniu 2021 roku: 73 proc. respondentów na świecie stwierdziło, iż spędza zbyt dużo czasu, wpatrując się w ekran monitora, a 68 proc., że spędza zbyt dużo czasu ze swoimi telefonami komórkowymi w ręku. 69 proc. zadeklarowało, że nie ufa wszystkiemu, co widzi w internecie, 62 proc. – że reklama mobilna jest inwazyjna.

Ponadto w badaniu 50 proc. globalnych respondentów przyznało, że nie ufa sieciom społecznościowym, 64 proc. uważa, że sieci społecznościowe są zbyt inwazyjne, pochłaniające ich czas, 70 proc. zaś – że jest w nich zbyt wiele aplikacji.

- Ludzie nieustannie bombardowani są informacjami i stykają się z ogromną liczbą aplikacji cyfrowych, więc są zmęczeni czasem spędzanym przed ekranem monitora – ocenił David McEvoy i zaapelował, aby „patrzeć w górę, a nie w dół”.

Digital wellbeing

Nad tym, jak ma wyglądać przekaz, który po wyjściu z domu dociera do nas z cyfrowych ekranów zainstalowanych na ulicach, w restauracjach i sklepach, zastanawiali się uczestnicy panelu „Media OOH – Inny Nowy Świat” w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Przed ekranami rzeczywiście spędzamy zbyt wiele czasu. Z przeprowadzonego przez nas w maju badania na dorosłych wynika, że potwierdzają to szczególnie respondenci w wieku od 18 do 24 lat, ale także osoby w wieku 50+, które wcześniej raczej omijały świat cyfrowy – mówiła Agnieszka Parfienowicz, Partner Digital w Mindshare Poland. - Badania wskazują też, że efekt digitalizacji przeraża i szukamy sposobów, by wyrwać się sprzed ekranów i wyjść na zewnątrz. Dostrzegamy bardzo mocny trend potrzeby, jak to nazwaliśmy, digital wellbeingu.

Na potrzebę ograniczenia czasu spędzanego przed ekranem zwracał uwagę Michał Zajdel, head of media & digital z firmy Kantar. Ale nie nastąpi to, według niego, tak szybko, gdyż nasz świat wprost przepełniony jest ekranami cyfrowymi...

- Marketerzy chcą wydawać coraz więcej pieniędzy na reklamę zewnętrzną (outdoor advertising lub out-of-home advertising). Wśród nich coraz bardziej popularne są digitalowe nośniki reklamy w postaci cyfrowych ekranów. Reklama digitalowa w stosunku np. do plakatu zawiera znacznie więcej informacji. Nie uciekniemy od pomiaru skuteczności reklamy outdoor. Jeśli jakaś firma zapewnia większą skuteczność reklamową digitalowych nośników, to marketerzy chętnie z tego skorzystają – tłumaczył Michał Zajdel. 

Użyteczne treści outdoor




Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (1)

  • Jarek , 2021-10-18 11:39:05

    Takie wyświetlacze i wywieszany papierowy chłam powinny raz na zawsze zniknąć z przestrzeni publicznej. Mamy internet i każdy ma możliwość dostępu do wybranej informacji. Oświetlanie miast reklamami to zbrodnia wobec ludzi i zwierząt, a także działalność całkowicie nieekologiczna.


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!