PARTNER PORTALU
  • BGK

71 wzorów pism znajdzie się na ePUAP

  • PAP    12 marca 2013 - 19:46
71 wzorów pism znajdzie się na ePUAP

71 wzorów pism znajdzie się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), dzięki której można składać wnioski przez internet - podał resort gospodarki. We wtorek rząd przyjął przygotowany w MG projekt założeń ustawy w tej sprawie.




ePUAP to elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Dzięki niej, Polacy mogą składać przez internet wnioski do różnych instytucji.

We wtorek rząd przyjął projekt założeń ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych.

Czytaj też: Jak popularna jest platforma ePUAP 

Jak podaje MG, dzięki niej na ePUAP znajdzie się 71 wzorów nowych pism, które można będzie przesłać przez internet. Taka forma kontaktu z urzędem pomoże zaoszczędzić czas obywatelom i przedsiębiorcom. To - jak podaje resort gospodarki - kolejny krok w stronę likwidacji barier dla obywateli i przedsiębiorców.

Udostępnione zostaną wnioski o wpis do właściwego rejestru, udzielenie zezwolenia, np. wzory wniosków o wydanie zezwolenia na nabycie nieruchomości przez cudzoziemca, wzór zgłoszenia rozbiórki obiektu budowlanego, wzór wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych oraz wzór wniosku o nadawanie uprawnień w zakresie wytwarzania, montażu, napraw i modernizacji urządzeń technicznych.

W niektórych procedurach zaproponowano likwidację załączników, dopuszczono zamiast nich złożenie oświadczeń, zastąpiono oryginały lub kopie notarialnie poświadczone - kopią zwykłą. Ma to uprościć załatwienie sprawy i zredukuje do minimum leżące po stronie przedsiębiorcy obowiązki.

Od wyboru wnioskodawcy (obywatela, przedsiębiorcy) zależeć będzie, czy skorzysta z formy pisemnej czy elektronicznej. Jak podało MG, elektroniczne wzory pism zostaną zamieszczone w centralnym repozytorium wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych (CRWD), umieszczonym na ePUAP.

Wzory pism będą udostępnione także w Biuletynie Informacji Publicznej organu administracji publicznej, w którego kompetencji leży właściwa procedura, oraz na stronie internetowej Punktu Kontaktowego - ePK. Każdy będzie mógł wydrukować taki wzór i skorzystać z niego w postępowaniu prowadzonym drogą tradycyjną (papierową).

Centrum Informacyjne Rządu dodało, że "proponowane rozwiązania stanowią kontynuację działań podejmowanych przez rząd, służących deregulacji gospodarki".

CIR przypomniało też, że obecnie obowiązują trzy ustawy deregulacyjne. Pierwsza, która funkcjonuje od lipca 2011 r., umożliwia m.in. składanie w urzędach oświadczeń zamiast zaświadczeń, odpisów i wypisów, druga - zmniejszająca uciążliwe obowiązki informacyjne nałożone na przedsiębiorców - weszła w życie w 2012 r.

Trzecia ustawa deregulacyjna zaczęła obowiązywać od początku 2013 r. Dzięki niej firmy o obrotach do 1,2 mln euro będą mogły skorzystać z rozliczenia VAT metodą kasową, czyli odprowadzania podatku po otrzymaniu zapłaty - przekazało CIR.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • asf, 2013-03-13 09:43:47

    "Od wyboru wnioskodawcy (obywatela, przedsiębiorcy) zależeć będzie, czy skorzysta z formy pisemnej czy elektronicznej." No tak, bo jak elektronicznie, to już nie w formie pisemnej. To wiemy od dawna! W takich przypadkach trzeba wniosek wyśpiewać i nagranie dostarczyć do urzędu za pośredn...ictwem ePUAP :]  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.