PARTNER PORTALU
  • BGK

Będzie można sprawdzić bezpieczeństwo autobusu przez internet

  • PAP/AT    17 grudnia 2019 - 15:27
Będzie można sprawdzić bezpieczeństwo autobusu przez internet
W e-usłudze można sprawdzić, czy autokar ma ważne obowiązkowe badanie techniczne (fot. shutterstock)

E-usługa "Sprawdź autobus" pozwala łatwo, bo po numerze rejestracyjnym, sprawdzić, czy autobus spełnia standardy bezpieczeństwa - poinformował resort cyfryzacji.




W e-usłudze można sprawdzić, czy autokar ma ważne obowiązkowe badanie techniczne, ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC, czy nie jest wyrejestrowany lub kradziony, dane techniczne autobusu, np. liczbę miejsc, stany licznika z badań technicznych (informacje o stanie licznika są gromadzone w bazie od 2014 r.).

Aby sprawdzić bezpieczeństwo autokaru, trzeba wejść na stronę www.bezpiecznyautobus.gov.pl i wpisać jego numer rejestracyjny, a następnie kliknąć "Sprawdź autobus".

"To jedna z najprostszych, najszybszych i najbardziej popularnych e-usług. To pewne dane. Pochodzą z Centralnej Ewidencji Pojazdów, czyli rejestru prowadzonego przez nasze ministerstwo. W usłudze udostępniamy dane pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Dzięki niej można sprawdzić każdy pojazd, który jest przeznaczony do przewozu większej grupy osób, czyli nie tylko autobus, ale i autokar lub bus" - powiedział minister Marek Zagórski, cytowany w komunikacie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.