PARTNER PORTALU
  • BGK

Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe przez internet

  • AT    21 stycznia 2014 - 18:13
Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe przez internet

- Sukcesywnie przybywa internautów, którzy chcą załatwiać sprawy urzędowe przez internet - informuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.




MAC po raz kolejny przeprowadziło badania „e-Administracja w oczach internautów 2013” oraz „Wpływ cyfryzacji na działanie administracji publicznej w Polsce w 2013 r.” Pierwsze badanie przedstawia elektroniczną administrację z perspektywy niemal 5000 internautów, zaś drugie z perspektywy samorządów oraz urzędów administracji państwowej, w tym rządowej.

Czytaj też: W niektórych regionach załatwianie spraw urzędowych przez internet stało się codziennością

W 2013 r. chęć załatwienia spraw urzędowych przez internet potwierdziło 35% użytkowników sieci (o 4 punkty procentowe więcej niż w roku 2012), a 62% zamierza skorzystać w przyszłości. Tylko 4% respondentów zadeklarowało, że na pewno nie będzie korzystać z elektronicznej drogi załatwiania spraw urzędowych w przyszłości - wynika z badań.

Czytaj też:  Jak będzie wyglądać e–administracja?

Niemal 53% respondentów korzystających z e-administracji pozytywnie oceniło swoje doświadczenia, 19% – negatywnie. Niezadowolenie internauci uzasadniali przede wszystkim tym, że choć sprawa załatwiana jest elektronicznie, to oni w końcu i tak muszą osobiście stawić się w urzędzie. Barierą był też niewielki zakres dostępnych usług - czyytamy w raportach.

Z kolei spośród wielu zastosowań internetu, jaki można sobie wyobrazić w kontekście e-administracji, dla internautów najważniejsze były dostęp do ofert pracy, informacji i porad prawnych oraz możliwość wykonywania pracy z domu.

Coraz więcej urzędów udostępnia usługi w postaci elektronicznej. W 2013 r. niemal co drugi urząd (47%) świadczył tego rodzaju udogodnienia, rok wcześniej – co trzeci - podaje raport.

Ponadto badania wskazują, że spośród spraw leżących w gestii urzędów powiatowych, elektroniczne wnioski o rejestrację pojazdu oraz wydanie wtórnika prawa jazdy można było złożyć już w co drugim urzędzie. Z kolei w ramach zadań urzędów gminnych, wnioski o wydanie aktu urodzenia, aktu małżeństwa oraz aktu zgonu można było złożyć w co czwartym urzędzie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.