PARTNER PORTALU
  • BGK

Do cyfrowej rewolucji w edukacji wciąż daleko

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna    17 czerwca 2014 - 07:13
Do cyfrowej rewolucji w edukacji wciąż daleko

W Unii Europejskiej gorzej niż w Polsce jest tylko w Grecji, gdzie na jednego peceta przypada 21 dzieci, w Rumunii - 13, we Włoszech - 12 i w Bułgarii - 9 (w Polsce - 8). Tak wynika z raportu ITU, Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej działającej pod auspicjami ONZ.




Jak donosi "Dziennik Gazeta Prawna", dokument zawiera też informacje dotyczące liczby szkół podłączonych do internetu. Polska z 81 proc. placówek mających jakikolwiek dostęp do sieci daleko odbiega od unijnej średniej - w wysokości 95 proc.

Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało "Dziennik Gazetę Prawną", że w Polsce na prawie 21 tys. szkół podstawowych 53,2 proc. ma łącze o przepustowości co najmniej 2 Mb/s. Według MEN jednak nieco więcej, niż podaje ITU, bo 87,9 proc szkół ma w ogóle dostęp do internetu.

Eksperci uważają, że informacje podawane przez MEN są świeższe, ale o informatyzacji polskich szkół nie da się powiedzieć wiele dobrego. "Wśród kadry powszechne jest przekonanie, że owszem, internetu młodzież powinna używać, ale na zajęciach pozalekcyjnych i informatyce" - tłumaczy dr Justyna Jasiewicz z Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • w.potega@neostrada.pl, 2014-06-17 16:02:08

    Powszechne nauczycieli przekonanie, że internetu należy używać tylko na zajęciach pozalekcyjnych i informatycznych jest poważnym sygnałem zapóźnienia polskich szkół. W Polsce ciagle mówią, że do szkoły chodzi się po wiedzę, jak w XX wieku, zwłaszcza w PRL-u (po wiedzę jedynie słuszną)! Gdy tymczasem... już dawno szkoła i podręczniki nie są dysponentem wiedzy. Wiedza jest wszędzie, gdzie można podłączyć komputer do sieci. Uczniowie powinni chodzić do szkoły po to, aby uczyć się dojrzalszych zachowań, mądrzejszych, samodzielniejszych i sprawniejszych, z wykorzystaniem dostępnych informacji. Problem jest trudny do rozwiązywania, bo w uczelniach pedagogicznych zakonserwowano stare myślenie, przenoszone w kształceniu akademickim na nauczycieli, a podatnicy jeszcze nie wiedzą, że trzeba się tej przestarzałej wykładni przeciwstawić.  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.