PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

E-meldunek. Jak się zameldować przez internet

  • pt    14 marca 2019 - 16:25
E-meldunek. Jak się zameldować przez internet
E-meldunek to jedna z uruchomionych przez Ministerstwo Cyfryzacji e-usług (fot. Pixabay)

Zmieniliście miejsce zamieszkania? A może wróciliście z zagranicy i nie macie meldunku w Polsce? Spokojnie, nie musicie iść do urzędu. Zameldujcie się przez internet - zachęca Ministerstwo Cyfryzacji.




  • Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
  • Zameldować się na pobyt stały i czasowy można przez internet.
  • E-meldunek to jedna z uruchomionych przez Ministerstwo Cyfryzacji e-usług.

E-meldunek to jedna z uruchomionych przez Ministerstwo Cyfryzacji e-usług, której celem jest po prostu ułatwienie życia obywatelom. Działa od początku 2018 r. Do tej pory skorzystało z niej niemal 45 tysięcy osób - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

MC dodaje, że zameldować trzeba się najpóźniej w 30. dniu od przybycia do miejsca zamieszkania.

- Jeśli na stałe mieszkasz pod konkretnym adresem - zamelduj się na pobyt stały, jeśli tymczasowo mieszkasz pod innym adresem niż adres twojego zameldowania i będziesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu zameldowania) - zamelduj się tam na pobyt czasowy - dodaje resort.

Czytaj też: E-dowód nie jest dowodem w telefonie. Resort wyjaśnia różnice

MC przypomina, że równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.

Co przygotować?

Do zameldowania przez internet przede wszystkim potrzebny jest Profil Zaufany - kto go nie posiada może założyć w kilka minut.

- Kolejna ważna sprawa - jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować - musisz dołączyć do formularza elektroniczną wersję (skan) jednego z następujących dokumentów, który to potwierdzi, na przykład umowę cywilnoprawną (umowę najmu), odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu - instruuje MC.

Jeśli nie jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować musisz dołączyć do formularza elektroniczną wersję (skan):

*  oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzające twój pobyt w lokalu;

 * dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Formularz trzeba wysłać do urzędu gminy, na terenie której mieszkasz, w tym celu należy wejść na stronę www.obywatel.gov.pl i wybrać sekcję „Meldunek”, tam trzeba kliknąć przycisk „Zamelduj się”.

- System przeniesie cię na stronę Profilu Zaufanego. Zaloguj się na swoje konto. Jeszcze tylko kilka kliknięć i będzie po sprawie – dodaje MC.

Wniosek należy podpisać elektronicznie. Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na nasza skrzynkę ePUAP.

- Jeśli składając wniosek online dołączymy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu zgłoszenia. Jeśli dołączamy skany dokumentów - możemy zostać poproszeni o ich oryginały. Warto sprawdzać swoją skrzynkę na ePUAP, by nie przegapić wiadomości z urzędu - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Jak dodaje przez Internet możemy także sprawdzić, czy urzędnik już nas zameldował. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy Profilu Zaufanego. - To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć - dodaje szef MC.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.