PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Elektroniczna rejestracja narodzin. Już ponad 5 tys. zgłoszeń

  • PAP/KDS    30 lipca 2018 - 11:17
Elektroniczna rejestracja narodzin. Już ponad 5 tys. zgłoszeń
Na wspólnej konferencji ministrowie podali dane dotyczące elektronicznej rejestracji urodzin. (fot.Twitter/Ministerstwo Cyfryzacji)

Ponad 5 tys. rodzin drogą elektroniczną zgłosiło narodziny dzieci - poinformował w poniedziałek (30 lipca) minister cyfryzacji Marek Zagórski na wspólnej konferencji z ministrem zdrowia Łukaszem Szumowskim.




- Bardzo nas cieszy ze ta usługa jest tak chętnie wykorzystywana przez Polaków, przez rodziców - powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że do tej pory zarejestrowano w tej sposób ponad 5 tys. dzieci.

Zagórski podkreślił, że usługa ułatwia młodym rodzicom zgłoszenie dziecka do urzędu oraz jest jedną z pierwszych kompleksowych usług elektronicznych oferowanych przez państwo. Dodał, że nie ostatnią. - Będziemy chcieli dać możliwość składania kolejnych wniosków przy tej okazji, czyli składanie wniosków w programie "Dobry start", czy w programie "500 plus". Zakładamy, że nowoczesnych usług będzie więcej - powiedział Zagórski.

Czytaj więcej: Profil zaufany coraz popularniejszy. Gdzie go potwierdzisz?

Z kolei minister zdrowia Łukasz Szumowski poinformował, że w poniedziałek Ministerstwo Zdrowia rozesłało pisma do wszystkich jednostek zdrowia z prośbą o informowanie rodziców, że taka usługa jest możliwa. - Cztery razy już rejestrowałem dzieci w różnych urzędach i zawsze się zastanawiałem dlaczego nie można tego po prostu zrobić online, więc można - powiedział Szumowski.

Szef resortu zdrowia poinformował, że bardzo dobrze działa również inna usługa elektroniczna - e-recepta. Podał, że do tej pory wypełniono już blisko 4 tys. takich recept, zaś ponad połowa została zrealizowana przez osoby starsze.

Rejestracja narodzin dziecka przez internet jest możliwa od 1 czerwca br. Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od wystawienia karty urodzenia. Dotychczas mieli tylko jedną możliwość: wizytę w urzędzie. Od czerwca mają wybór: zgłoszenia można dokonać również online, co - jak przekonuje Ministerstwo Cyfryzacji, które było inicjatorem wprowadzenia takiej możliwości - jest łatwe i szybkie. Aby skorzystać z usługi trzeba mieć aktualny Profil Zaufany.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.