PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Gdyński magistrat inwestuje w nowoczesną infolinię do kontaktu z mieszkańcami

  • AKC    14 sierpnia 2018 - 11:30
Gdyński magistrat inwestuje w nowoczesną infolinię do kontaktu z mieszkańcami
Nowa centrala VoIP pozwoli na nowe rozwiązania - pojawi się m.in. infolinia miejska, która skróci czas połączeń (fot. Lechosław Dzierżak)

Krótszy czas oczekiwania i przede wszystkim - o około 20 proc. krótszy czas średniego połączenia, gdy mieszkaniec dzwoni do urzędu. Gdyński Urząd Miasta wkrótce ogłosi przetarg na zakup nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej VoIP. Rozwiązanie to pozwoli m.in. na uruchomienie infolinii miejskiej, a w przyszłości także na inne kanały komunikacyjne - czat czy wideorozmowy dla osób niepełnosprawnych.




  • Średnio w trakcie miesiąca gdynianie dzwonią do magistratu 42 tysiące razy. Nowe rozwiązanie pozwoli usprawnić komunikację.
  • Konsultanci dostępni pod jednym, wspólnym numerem będą w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane przez mieszkańców pytania lub sprawnie przekierują połączenie do odpowiedniego urzędnika.
  • Oznacza to nie tylko krótszy czas oczekiwania, ale przede wszystkim szacunkowo aż o około 20 proc. może skrócić się średni czas rozmowy.

To duży krok naprzód w ułatwieniu kontaktu mieszkańców Gdyni z Urzędem Miasta, a także niezbędny i otwierający nowe możliwości skok technologiczny - w najbliższych dniach miasto drogą przetargu poszuka dostawcy całego systemu w postaci tzw. platformy telekomunikacyjnej VoIP i oprogramowania, które posłuży za podstawę pod nowoczesną infolinię miejską.

- Przeciętnie w każdym miesiącu gdynianie dzwonią do Urzędu Miasta ponad 42 tysiące razy, a każde z połączeń trwa około 5 minut. To ponad pół miliona połączeń przychodzących w skali roku. Telefoniczny kontakt z urzędem pozwala na zaoszczędzenie czasu i szybszą pomoc w niektórych sprawach - mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Czytaj też: MSWiA: projekt rozporządzenie do ustawy o e-dowodach skierowany do uzgodnień

- Miasto rozwija się w szybkim tempie - maleje bezrobocie, a przybywa firm. To wszystko sprawiło, że rozwiązania technologiczne, których nie da się już rozbudować, a które sprawdzały się przez ostatnich 16 lat, przestały radzić sobie z dużym ruchem przychodzącym. Wysłużona centrala nie jest w stanie zapewnić też wsparcia dla nowoczesnych kanałów komunikacyjnych jak czat, wideorozmowy czy e-formularze. Dlatego podjęliśmy decyzję o modernizacji całego systemu i szacujemy, że czas telefonicznej obsługi mieszkańca skróci się o około 20 proc., z 5 do 4 minut – dodaje.

Nowoczesna centrala wspierająca VoIP, czyli „voice over internet protocol” to w dużym uproszczeniu rozwiązanie pozwalające przejść na tzw. telefonię internetową, tańszą i dającą jednocześnie dużo więcej możliwości jej wykorzystania. Dzięki temu będzie można udostępnić mieszkańcom kolejne, po telefonie, nowoczesne sposoby komunikacji, a przede wszystkim - uruchomić infolinię miejską odpowiadającą na współczesne potrzeby.

Czytaj też: Pierwszy mDokument niedługo wejdzie do obiegu

Konsultanci dostępni pod jednym, wspólnym numerem będą w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane przez mieszkańców pytania (np. z zakresu dowodów osobistych czy meldunku), a jeżeli nie - szybko i sprawnie przekierują połączenie do odpowiedniego urzędnika, bez samodzielnego poszukiwania przez klienta numeru telefonu. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.