PARTNER PORTALU
  • BGK

Magistrat podał statystyki: coraz mniej osób przychodzi do urzędu

  • AKC    3 lutego 2020 - 09:46
Magistrat podał statystyki: coraz mniej osób przychodzi do urzędu
Jak wynika ze statystyk niektórych urzędów, mieszkańcy coraz chętniej zamiast wizyty w placówce, wybierają internetowe formularze (fot. Shutterstock, Inc.)

Ponad 114 tysięcy klientów obsłużyło Biuro Obsługi Mieszkańców piotrkowskiego magistratu w 2019 r. Aż 99,2 procent zadeklarowało zadowolenie z jakości obsługi. Jednocześnie ubywa osób, które odwiedzają urząd, by załatwić swoje sprawy. Chętniej w tym celu korzystają z internetu.




  • Ze statystyk przygotowywanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców wynika, że z roku na rok zmniejsza się liczba osób, które załatwiają sprawy w Urzędzie Miasta w sposób tradycyjny.
  • Dane pochodzą z wydruków z biletera i nie są związane z liczbą załatwianych spraw.
  • Mniejsza liczba osób w magistracie to przede wszystkim zasługa informatyzacji i wprowadzenia e-usług, dzięki którym można załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

- Na podstawie pobranych biletów wiemy, że sprawy w Biurze Obsługi Mieszkańców załatwiało 114 tys. 527 osób. - Nie są to pełne dane, ponieważ przez okres blisko miesiąca borykaliśmy się z awarią biletera przy Pasażu K. Rudowskiego - relacjonują pracownicy BOM.

Najwięcej biletów wydano do kas - blisko 50 tysięcy. Ponad 36 tysięcy klientów korzystało z usług Referatu Komunikacji, a ponad 27 tysięcy osób z Referatu Ewidencji Ludności.

W 2019 r. piotrkowscy urzędnicy wydali 41 930 decyzji administracyjnych. Jest to o 386 decyzji więcej niż w roku poprzednim (41 544). Wynik uzyskany w 2019 r. jest najwyższy od 2003 roku, czyli od początku prowadzenia zestawienia liczby wydanych decyzji administracyjnych.

Czytaj też: Prezydent: Rozwój internetu stwarza nowe możliwości. Samorządy powinny to wykorzystać

W 2019 r. uchylono zaledwie 13 decyzji administracyjnych, co stanowiło 0,03 proc. wszystkich wydanych decyzji administracyjnych.

- Jest to wskaźnik taki sam jak w 2018 r., mimo wzrostu ogólnej liczby wydanych decyzji - podkreśla Bogdan Munik, sekretarz miasta.

- 0,03 proc. to bardzo niski wskaźnik, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ogromną ilość wydanych decyzji administracyjnych. Świadczy to o wysokim profesjonalizmie urzędników naszego magistratu - dodaje sekretarz.

Czytaj też: Zagórski: Samorządy powinny inspirować rozwój internetu rzeczy

Zestawienie zbiorcze pokazuje także, że klienci Biura Obsług Mieszkańców wysoko oceniają jakość obsługi. Roczna średnia osób zadowolonych wyniosła aż 99,2 procent.

- Klienci oceniają jakość obsługi tuż po odejściu od okienka. Stale monitorujemy te dane, które napawają optymizmem. Z roku na rok podnosimy jakość obsługi, a wskaźnik zadowolonych klientów stale rośnie. Choć z drugiej strony jest to również duże wyzwanie, aby jakoś obsługi utrzymać na blisko 100-procentowym poziomie zadowolenia - podsumowuje Bogdan Munik.

Nie tylko Piotrków

Na załatwienie swojej sprawy za pośrednictwem internetu, korzystając m.in. z dostępnych na platformie ePUAP formularzy, coraz częściej decydują się mieszkańcy Krakowa. 

W 2019 r. najczęściej za pośrednictwem internetu klienci Urzędu Miasta załatwiali sprawy dotyczące ewidencji ludności, postępowań meldunkowych i wspomnianych wcześniej dowodów osobistych.
Takich spraw w 2016 r. było łącznie 3 428, w 2017 - 9 283, 2018 - 18 308, a w 2019 - już 23 431.

Czytaj też: Mieszkańcy Krakowa stawiają na e-usługi

Na drugim miejscu pod względem ilości spraw, jakie mieszkańcy kierowali do Urzędu przez internet, znalazły się sprawy z zakresu handlu i usług. W 2016 było to 675 spraw, a w 2019 liczba ta wzrosła do 1 092.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (1)

  • dawniej było normalniej, 2020-02-03 15:51:23

    Kilkanaście lat temu mieliśmy do dyspozycji telefony komórkowe 2G i 3G oraz szeroko rozpropagowane w miastach budki telefoniczne - w zupełności wystarczało i tylko tyle powinno być - pojawienie się smartfonów było przerostem formy nad treścią, cyfrowo-technologiczną poprawnością polityczną. Kilkanaś...cie lat temu doskonale o tym wiedzieliśmy, że miejsce internetu powinno być tylko w domu i miejscu pracy na kablu/przewodzie w komputerze - promowanie wi-fi wszechobecnie było przejawem grubego nieporozumienia, by internet urósł do rangi wody w kranie. Kilkanaście lat temu nie było social mediów typu FB, INSTA - sieć była mniej atrakcyjna niż obecnie, zdjęcia robiło się aparatami i je wywoływało by potem w albumach umieścić, filmiki nagrywało kamerami by ewentualnie zrzucić na CD. Kilkanaście lat temu kupowaliśmy płyty CD z muzyką - dziś wszystko można ściągnąć z neta. Kilkanaście lat temu kupowaliśmy/wypożyczaliśmy płyty na DVD - dziś domowe wypożyczalnie doszczętnie wyparły możliwość osobistego przyjścia do wypożyczalni filmów, których nie ma. Dziś wciąż w znaczącej mierze jednak płacimy gotówką, choć coraz bardziej lobby bezgotówkowe pragnie naciskać by gotówkę wycofywać z obiegu. Dziś lobby telekomunikacyjne na siłę( nie pytając nas o zdanie, o zgodzie nie mówiąc) próbuje wcisnąć nam sieć 5G i internet rzeczy. A w artykule mowa, że ludzie przestają chodzić do urzędów, bo sprawy formalne załatwiają internetowo. Nawet nie zauważamy, że odbieramy sobie cały sens i smak życia......  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.