PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowoczesny urząd to taki, który ma kontakt z mieszkańcami

  • AT    9 maja 2014 - 16:25
Nowoczesny urząd to taki, który ma kontakt z mieszkańcami

To co jest ważne w smart city, to wdrożenie systemu komunikacji z mieszkańcami - mówi Marcin Wojdat, sekretarz Urzędu Miasta w Warszawie.




Wojdat uważa, że wdrożenie systemu komunikacji z mieszkańcami - takiego jak np. system interwencyjno-informacyjny "19115" w Warszawie - bardzo usprawnia komunikowanie między obywatelami a urzędem.

System 19115 to numer telefonu, za pośrednictwem którego mieszkańcy mogą uzyskać m.in. informację jak załatwić konkretną sprawę w urzędzie, a także zgłosić sprawę wymagającą interwencji miejskiej.

- Trzeba zwrocić uwagę na to, czego nie widać. Mieszkańcy to takie wyspecjalizowane receptory. U nas system 19115 zbiera informacje i przekazuje do konkretnej jednostki - wyjaśnia sekretarz.

W ten sposób mieszkańcy mogą otrzymać potrzebne im informacje, a urząd dowiaduje się o konkretnych problemach, których sam często nie jest w stanie zdobyć.

- W tak wielkim obszarze, jakim jest miasto nie sposób w każdym miejscu postawić urzędnika, który sprawdza czy wszystko jest w porządku, nie jesteśmy w stanie zauważyć każdej dziury, każdej usterki - tłumaczy Wojdat.

Więc to, że mieszkaniec może takie informacje przekazać w bardzo dużym stopniu ułatwia pracę urzędu.

Artykuł powstał na podstawie debaty "Smart city w praktyce" odbywającej się w ramach VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Internauta, 2014-05-14 09:11:15

    Zmienił się projekt witryny, wzrosła liczba błędów. Przykład: "[...] urząd dowiaduje się o konkretnych problemach, których sam często nie jest w stanie zdobyć". Albo: jednozdaniowy akapit, zaczynający się od "więc". O błędach interpunkcyjnych nie wspomnę. Kto pisze te teksty!?...  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.