PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Polacy chcą powiadomień SMS od urzędów. Nie tylko o pogodzie

  • Tomasz Klyta    24 czerwca 2019 - 13:27
Polacy chcą powiadomień SMS od urzędów. Nie tylko o pogodzie
Powiadomienia SMS o zakłóceniu dostaw wody otrzymują m.in. mieszkańcy Tychów (fot. mat. RPWiK Tychy)

W badaniach przeprowadzonych przez firmę SMSAPI 87 proc. osób zadeklarowało, że subskrybowałoby powiadomienia od urzędu gminy, gdyby było to dostępne. Wśród najczęściej wskazywanych potrzeb tego rodzaju powiadomień wskazywano ostrzeżenie meteorologiczne. Badani chętnie otrzymywaliby także informacje o wydarzeniach kulturalnych czy korkach.




  • Firma SMSAPI zajmująca się masową wysyłką SMS-ów przeprowadziła badania dotyczące komunikacji urzędów z mieszkańcami. Wzięto pod uwagę m.in. potrzeby i oczekiwania względem urzędowych powiadomień SMS.
  • Aż 81 proc. badanych przyznało, że chętnie korzystałoby z takich subskrypcji, gdyby mieli taką możliwość w miejscu zamieszkania.
  • Z kolei z szacunków SMSAPI wynika, że powiadomienia wprowadziło około 280 urzędów w Polsce.

Dla 81 proc. badanych przez SMSAPI najważniejszymi informacjami, jakie spodziewają się otrzymywać z administracji publicznej, są ostrzeżenia przed burzą, upałami lub powodzią. Takie zadania jednak, już wzięło na siebie Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. Ponadto jednak, respondenci wskazywali, że chętni otrzymywaliby także informacje o prognozie pogody(59 proc.), alerty smogowe(57 proc.), zapowiedzi wydarzeń w mieście/regionie(46 proc.) czy informacje o korkach(46 proc.). Około 30 proc. badanych wskazało także, że administracja powinna pomagać w załatwianiu spraw urzędowych, przypominając np. SMS-em o nieuregulowanym podatku czy gotowych do odbioru dokumentów.

Czytaj także: Regionalny System Ostrzegania: jak działają sms-y

SMSAPI zapytał także badanych, jak często chcieliby otrzymywać informacje od administracji publicznej. Co piata osoba chciałby takie informacje codziennie, 40 proc. badanych kilka razy w tygodniu, a około 30 proc. kilka razy w miesiącu.

Źródło: SMSAPI Źródło: SMSAPI

 - Do niedawna lokalna gazeta była podstawowym źródłem nowin z naszej gminy czy dzielnicy. Powoli tę rolę przejmują subskrypcje wiadomości z ratusza. Dla urzędników to ogromna szansa. Wielu z nas wciąż ma stereotypowo negatywne skojarzenia z urzędami: biurokracyjny chaos, kolejki, mało przyjazna obsługa. Kontakty z nimi ograniczamy do ważnych i niekoniecznie miłych spraw. Przekazując mieszkańcom regularnie informacje o istotnych wydarzeniach, albo np. przypominając o nawadnianiu podczas upałów urzędnicy mogą pokazać, że zajmują się naszymi codziennymi problemami, co pomaga w budowaniu dobrych relacji - zauważa Jonasz Malec z SMSAPI.

Ponad 2/3 osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowało, że ma możliwość subskrybowania wiadomości SMS w swojej miejscowości. Jak na razie jednak, w udostępnianiu tego rodzaju usług przodują duże miasta. SMSAPI szacuje, że około 280 urzędów w Polsce wprowadziło powiadomienia SMS dla mieszkańców.

Czytaj także: Wodociągi w Tychach SMS-ami ostrzegają o zakłóceniach dostaw wody





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • przegięcie, 2019-06-27 10:06:25

    I skończyłoby się to na bombardowaniu ludzi powiadomieniami, nie dość, że Facebook pierońsko uzależnia, nie dość, że smartfon sam w sobie to prawdziwa bomba uzależniająca to jeszcze dodatkowe sterty powiadomień? Nie za dużo tego wszystkiego. Myślę, że tak.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.