PARTNER PORTALU
  • BGK

Powiadomienia push jako przełomowa technologia

  • Artykuł dostarczony przez Gravitec    5 listopada 2019 - 12:20

Przeglądarka z setkami otwartych kartek – zwykły widok dla każdego lub prawie każdego, kto korzysta z Internetu na co dzień. Szukamy informacji, trafiamy na ciekawe strony, dodajemy je do zakładek i, bywa, nigdy więcej do nich nie wracamy. Znowu szukamy informacji, i znów wszystko zaczyna się od nowa.


Prawdopodobnie masz pulę ważnych i przydatnych stron, nowe publikacje, których nie chciałbyś przegapić, ale nie masz czasu śledzić aktualizacji. Jak być stale na bieżąco, nie tracąc dodatkowo czasu?

To właśnie zadanie powiadomień push. W przypadku biznesu (e-commerce lub mediów) jest to okazja do nawiązania komunikacji z czytelnikami (klientami) i szansa, aby nie przegapić okazji do rozszerzenia kontaktu z lojalnymi odbiorcami.

Z tego artykułu dowiesz się, jak działają powiadomienia push, jaka jest ich rola w marketingu i jak ta technologia radzi sobie z wyzwaniami współczesnego rynku.

Jak to się zaczynało?

Technologia push pojawiła się w 2001 roku w telefonach BlackBerry (RIM). Służyła do powiadamiania o nowych listach w poczcie użytkownika.
W 2009 roku Apple zaszczepił pushe w oprogramowaniu iPhone'a jako funkcjonalną część mobilnych aplikacji. Tak pojawiły się mobilne powiadomienia push, w tym dla systemu Android. Pushe informują o nowościach aplikacji mobilnej, zainstalowanej na smartfonie.

Po wsparciu technologii przez Google w 2015 r. wprowadzono powiadomienia web push, czyli pushe przeglądarki. To już rozwój międzyplatformowy. Umożliwia wysyłanie wiadomości bezpośrednio ze strony internetowej do użytkownika (na dowolne urządzenie), nawet po opuszczeniu strony.

Powiadomienia push obsługują przeglądarki Chrome, Opera, Firefox, Yandex, Safari (komputer stacjonarny), systemy operacyjne Windows, MacOS, Android.

Oto przykład powiadomień web push w Chrome dla Windows 10:

W tym artykule mówimy właśnie o web pushach jako innowacyjnym rozwiązaniu.

Jak działa technologia?

Proces wysyłania powiadomień ze strony internetowej obejmuje: przeglądarkę (na przykład Chrome), serwer, na którym znajduje się strona, oraz serwer wiadomości (na przykład Firebase Cloud Messaging).

Podczas subskrypcji użytkownik podaje ID swojego urządzenia przeglądarce, a ona przekazuje na serwer wiadomości w celu rejestracji. Serwer wiadomości wysyła ID na stronę, gdzie subskrybent jest automatycznie wprowadzany do bazy danych. Oczywiście dla każdego typu urządzenia i przeglądarki istnieją inne algorytmy do przesyłania i wyświetlania wiadomości. Opisujemy tu najbardziej ogólny schemat działania technologii push.

Co nowego dla użytkowników?

Technologia ta ma iście unikalny charakter. Jest doskonałym i prostym narzędziem komunikacji. Aby otrzymywać powiadomienia, użytkownik nie musi tworzyć specjalnego konta (jak w przypadku mailingu lub mediów społecznościowych). Na wysyłanie powiadomień push zgadza się jednym kliknięciem w oknie usługi przeglądarki na stronie. Jednocześnie subskrybent nie musi podawać żadnych danych osobowych, co znacznie upraszcza proces subskrypcji.

Aby zobaczyć powiadomienia, wystarczy włączyć Internet (jedyny warunek dla smartfonów) i otworzyć przeglądarkę (dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych). Powiadomienia push są wyświetlane na ekranie urządzenia użytkownika (komputer, laptop, tablet, smartfon) w każdym z otwartych okien.

Technologia umożliwia stronom udostępnianie informacji subskrybentom z bardzo dużym prawdopodobieństwem wyświetlenia powiadomień (do 95%). Nawet jeśli odbiorca nie skorzysta z przekierowania na stronę, nie kliknie wyskakującego okienka, to zobaczy co najmniej komunikaty ze strony. Trudno je przeoczyć.

W ten sposób firmy otrzymują narzędzie, by być przez cały czas w kontakcie z odbiorcami. Użytkownicy z kolei nie muszą się specjalnie starać, aby zdobywać nowe ciekawe subskrypcje.

W jaki sposób technologia push pomaga biznesowi?

Powiadomienia push są szczególnie popularne wśród mediów: serwisów informacyjnych, blogów, informatorów itp.

Jest to wygodna platforma, na której firmy zbierają swoją unikalną bazę klientów. Technologia rozszerza możliwości komunikacji i szybkiego powiadamiania internautów. Ponadto za pomocą alertów puch zwiększa się ruch na stronach.

Jednocześnie witryny e-commerce wykorzystują kampanie push nie tylko jako narzędzie powrotu konsumentów do proponowanej usługi, ale także jako łącze w ścieżce sprzedaży. Technologia pozwala na wysyłanie wiadomości przypominających. Sprawia na przykład, że użytkownik wraca do opuszczonego koszyka zamówień.

Jakie inne funkcje są jeszcze dostępne?

  • Segmentacja bazy subskrybentów według metadanych otrzymanych z przeglądarki (region, system operacyjny, typ przeglądarki).
  • Automatyzacja marketingu (na przykład poprzez kanał RSS strony) – https://gravitec.net/pl/
  • Dostosowane powiadomienia oparte na tagach przypisanych subskrybentowi.
  • Powiadomienia transakcyjne (za pośrednictwem API REST).
  • Spersonalizowane powiadomienia z wykorzystaniem aliasu lub indywidualnego identyfikatora.
  • Planowanie czasu i częstotliwości wysyłania wiadomości.
  • Analiza statystyk dotyczących kampanii.

Wszystkie te narzędzia są dostępne w specjalistycznych usługach push. Za ich pomocą strony instalują gotową technologię bez długiego i kosztownego zaangażowania. Z reguły w trybie testowym każdy dysponent strony może (bezpłatnie) oceniać skuteczność powiadomień.

Konkluzje

Głównym atutem technologii push jest łatwość użycia i przekazywania informacji w łańcuszku strona – użytkownik. W e-mail marketingu, aby przywrócić konsumenta na stronę, potrzeba niejednego maila lub ciągu maili. Powiadomienia push znaczniej skutecznie radzą z tym zadaniem, bezpośrednio wpływają na odbiorcę, intrygują, zapraszają i wciągają.

Oczywiście tak jak w przypadku każdego narzędzia marketingowego, aby uzyskać dobre wyniki, ważne jest właściwe planowanie, znajomość zasad technologii, jej celów i zalet.

Główne zalety tej technologii dla biznesu:

  1. Łatwa subskrypcja i szybki odbiór bazy.
  2. Wysoki CTR (5-30%).
  3. Wzrost ruchu spowodowany powrotem lojalnych odbiorców.
  4. Szeroki wybór narzędzi kampanii.
  5. Możliwości automatyzacji.
  6. Zaawansowane statystyki do analizy wyników kampanii push.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!








×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.