PARTNER PORTALU
  • BGK

Rewolucja w administracji. Od 2 stycznia 2015 roku

  • bad    29 kwietnia 2014 - 23:40
Rewolucja w administracji. Od 2 stycznia 2015 roku

Prościej, szybciej i nowocześniej – to słowa klucze opisujące program pl.ID, jeden z największych obecnie projektów rządowych w Polsce. Jego podstawowym celem jest ułatwienie życia obywatelom w zakresie ich obsługi przez urzędy. Pl.ID ma wystartować 2 stycznia 2015 roku.




W Technoparku Łódź odbyła się konferencja, podczas której ponad dwustu przedstawicielom gmin województwa łódzkiego zamysł projektu przybliżyły delegacje odpowiedzialnych za niego: Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Centralnego Ośrodka Informatyki. Współorganizatorem spotkania był Urząd Wojewódzki w Łodzi.

Uczestników konferencji do aktywnego udziału we wdrażaniu programu namawiała wojewoda łódzki Jolanta Chełmińska.

- Inicjatywy udają się lub nie w zależności od tego, jak jesteśmy do nich nastawieni. Liczymy, że Państwo będziecie w naszej drużynie i że będziecie informować nas o pojawiających się problemach, które rozwiążemy wspólnie - podkreśliła.

Mniej zaświadczeń, odpisów i innych dokumentów dostarczanych urzędnikom, prostsze do wypełnienia formularze, możliwość załatwienia wielu formalności przez internet (np. formalności związane ze ślubem cywilnym, wniosek o nowy dowód osobisty) i co za tym idzie - krótsze kolejki, sprawniejsza obsługa klienta oraz mniej wizyt w urzędzie - i to niekoniecznie tym właściwym ze względu na miejsce zameldowania czy urodzenia. Tak od 2 stycznia 2015 roku ma wyglądać nowa administracyjna rzeczywistość w Polsce - bardziej przyjazna i dla klientów i dla urzędników.

Czytaj też: Jak ulepszyć komunikację między urzędami?

Prace są już bardzo zaawansowane, a cały projekt pl.ID rozpoczął się niedawno, bo w lutym 2013 roku.

- Najwięcej pracy czeka nas jeszcze w obszarze wdrożenia oraz w kwestiach programistycznych, ponieważ wciąż pytamy użytkowników, w jaki sposób powinniśmy skonstruować narzędzia, aby były jak najlepsze - mówił wiceszef MSW Rafał Magryś. - Tworzymy solidne fundamenty, na których będzie można budować e-administrację z prawdziwego zdarzenia.

System utrzymujący najważniejsze informacje o polskich obywatelach opiera się w znacznej mierze - jak mówią fachowcy - na architekturze z 1979 roku. Przepływ informacji między jednostkami samorządu terytorialnego i zbiorem centralnym był archaiczny, pośredni i trwał nawet kilka dni. Teraz ma się to zasadniczo zmienić dzięki Systemowi Rejestrów Państwowych, elementowi pl.ID.

Będzie to centralna, zintegrowana oraz dostępna online struktura przetwarzająca najważniejsze dane o obywatelach Polski. W jej skład wchodzą między innymi rejestry: PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych i Baza Usług Stanu Cywilnego. Będą ze sobą wzajemnie skomunikowane, a ich dane spójne i - co ważne - aktualizowane w trybie rzeczywistym. Dzięki temu urzędnik sam znajdzie w systemie informacje potrzebne mu do obsługi klienta - i to niezależnie od miejsca w Polsce.

- Ten projekt ma uprościć życie obywatelom w czasach, gdy jesteśmy coraz bardziej mobilni - podsumowała Jolanta Chełmińska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Eterno Vagabundo, 2014-05-01 00:50:39

    Czy to znaczy, że w urzędach Zapanuje cyfryzacja I na długie bezrobocie Pójdzie cała biurokracja ???
  • gonzo, 2014-04-30 14:39:50

    To cieszy człowieka!!!



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.