PARTNER PORTALU

Samorządy nigdy nie będą firmą technologiczną. Ale na smart city 3.0 nas stać

  • Michał Nowak    11 lipca 2016 - 00:01
Samorządy nigdy nie będą firmą technologiczną. Ale na smart city 3.0 nas stać
Wojciech Życzyński, Dyrektor Sprzedaży do Sektora Publicznego, Microsoft Poland (fot. PTWP)

Polskie miasta już zrozumiały, że niekoniecznie potrzebują rozwiązań szytych pod siebie na miarę, ale takich, które już gdzieś zostały wdrożone – mówi Wojciech Życzyński, dyrektor sprzedaży do sektora publicznego w polskim oddziale Microsoftu. W rozmowie z Portalsamorzadowy.pl opowiada również o smart city 3.0, ukierunkowaniu administracji na obywatela, platformach interwencyjnych i pułapkach, jakie czyhają na samorządowców inwestujących w inteligentne rozwiązania.




Inteligentne miasto to termin, któremu możemy przypisać konkretną definicję, czy on wciąż ewoluuje?

Wojciech Życzyński, Dyrektor Sprzedaży do Sektora Publicznego, Microsoft Poland: Ta definicja to jest tak zwany Święty Graal. Każdy o tym słyszał, ale nie każdy widział. Inteligentne miasto jest dzisiaj bardzo szerokim i popularnym pojęciem, które wykorzystują zarówno firmy technologiczne, jak i m.in. firmy energetyczne. W tej chwili mamy do czynienia ze Smart City 3.0, czyli z trendem, który w centrum stawia mieszkańca. Microsoft od początku swojej działalności na rynku mówił o inicjatywie CityNext, która ukierunkowana jest na to, aby miasto tworzyło odpowiednie uwarunkowania życia mieszkańca aglomeracji, jak i aspektów konkurencyjności firm, tworzenia nowych miejsc pracy czy angażowania biznesu w funkcjonowanie miasta. Tutaj ważnym elementem na rynku polskim stają się fundusze unijne i związane z tym e-usługi. To szansa dla polskich miast, żeby stały się bardziej smart.

Patrząc z perspektywy czasu, mamy w historii niewiele przykładów na to, jak polskie miasta inwestowały w rozwiązania ukierunkowane na mieszkańca. Do tej pory była to głównie infrastruktura, transport, rzeczy związane z pewnymi historycznymi zaszłościami. W tej chwili, wraz ze wzrostem możliwości związanych z funduszami unijnymi, miasta coraz śmielej szukają rozwiązań, które pozwalają wchodzić w interakcje z mieszkańcami. Są to m.in. platformy crowdsourcingowe, pozwalające na zgłaszanie usterek miejskich, albo te służące do zbierania pomysłów na zmiany i rozwój ośrodków miejskich. Możemy śmiało powiedzieć, że centra kontaktu z mieszkańcami zmieniają sposób funkcjonowania urzędów, gdzie najważniejszy staje się teraz petent, a nie procedury. Kolejny widoczny trend to kwestie mocno związane z energią – zieloną energią, smart energią czy smart gridem.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting, 2016-07-22 22:37:25

    E-administracja, aplikacje mobilne dla firm: zajrzyj na stronę Artmetic!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!