PARTNERZY PORTALU

Stanął pierwszy w Polsce urzędowy paczkomat

  • pt    6 kwietnia 2020 - 19:55
Stanął pierwszy w Polsce urzędowy paczkomat
Prezydent Jacek Wójcicki przy paczkomacie (fot. gorzow.pl)

Klienci gorzowskiego magistratu już mogą załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na początek te z zakresu obsługiwanego przez Wydział Komunikacji.




  • Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały uruchomione w Gorzowie Wielkopolskim.
  • Mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPostu.
  • Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatach zlokalizowanych obok budynków urzędu miasta.

InPost na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa przygotował dwa nowe specjalistyczne paczkomaty. 

- W tej trudnej sytuacji, w której się znaleźliśmy, szukamy takich rozwiązań, by maksymalnie ułatwić Wam kontakt z urzędnikami i pomóc w załatwianiu spraw urzędowych - powiedział prezydent miasta Jacek Wójcicki. - Zwróciliśmy się do InPostu z pytaniem, czy pomogą nam w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna - wyjaśnił.

Czytaj: Otwock przeciera szlaki. Takiego rozwiązania jeszcze nikt nie stosował

Firma InPost to jeden z największych dostawców usług przesyłkowych. Na terenie Polski znajduje się już ponad sześć tysięcy urządzeń. To gorzowskie jako pierwsze będzie również obsługiwać i wspierać funkcjonowanie Urzędu Miasta.

- Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

- Prezydent Gorzowa jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników - podkreślił Brzoska.

Mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPostu. Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania paczki wynosi 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatach zlokalizowanych obok budynków urzędu miasta.

W trakcie pandemii rekomendowany jest wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play) zamiast standardowego użycia panelu dotykowego.

Za pośrednictwem paczkomatu można załatwić sprawy z zakresu tych realizowanych w Wydziale Komunikacji, m.in.: złożyć wniosek o zarejestrowanie pojazdu, złożyć wniosek o wymianę/wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych, zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu, złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu czy odebrać nowy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.