PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Świętochłowice dołączyły do systemu zgłaszania usterek naprawmyto.pl

  • pap/pt    23 marca 2019 - 09:40
Świętochłowice dołączyły do systemu zgłaszania usterek naprawmyto.pl
O dołączeniu 50-tysięcznych Świętochłowic do systemu naprawmyto.pl poinformował w swoim biuletynie tamtejszy samorząd (fot. pixabay)

Dostęp poprzez komputer i komórkę do serwisu służącego zgłaszaniu usterek miejskiej infrastruktury zyskali z początkiem wiosny mieszkańcy Świętochłowic (Śląskie). Miasto podkreśla, że rozwiązanie ułatwia kontakt świętochłowiczan z urzędnikam




O dołączeniu 50-tysięcznych Świętochłowic do systemu naprawmyto.pl poinformował w swoim biuletynie tamtejszy samorząd. Jak przekazano, tylko pierwszego dnia wiosny mieszkańcy zgłosili ponad 20 problemów, a odpowiednie służby zajęły się nimi od razu.

Podstawową funkcją serwisu naprawmyto.pl jest możliwość zaznaczenia problemu na mapie, opisania go i automatycznego poinformowania o takim zgłoszeniu instytucji odpowiedzialnych za rozwiązywanie określonych kategorii spraw (są cztery kategorie: infrastruktura, bezpieczeństwo, budynki i przyroda oraz inne).

Na głównej stronie serwisu znajduje się mapa miasta. Użytkownik, który chce zgłosić problem, umieszcza na mapie szare kółeczko. Następnie opisuje problem, wykorzystując katalog kategorii spraw. Można dołączyć zdjęcie. Zgłoszenie - nazywane w systemie alertem - kierowane jest do instytucji i służb odpowiedzialnych za daną kategorię zgłaszanego problemu.

Alerty można wysyłać anonimowo, ale wtedy zanim trafią do odpowiednich służb, są weryfikowane przez opiekuna systemu. Na stronie naprawmyto.pl można na bieżąco śledzić, ile i jakich alertów zgłoszono, ile i które są w fazie naprawiania, zostały już naprawione albo naprawione nie będą i dlaczego.

W sobotę serwis naprawmyto.pl/swietochlowice informował, że 21 zgłoszeń w tym mieście pozostaje otwartych, 11 jest w trakcie naprawy, a trzy problemy nie będą naprawione.

Wśród naprawianych przez samorząd problemów były brak żarówek w lampach na ryneczku w dzielnicy Piaśniki, zapadnięty chodnik na ul. Bankowej, uszkodzona jezdnia na ul. Wyzwolenia (sprawy w referacie dróg i mostów) oraz zepsuta huśtawka na pobliskim placu zabaw i złamana klamka w jego ogrodzeniu (wyznaczono pracownika urzędu).

Wśród zgłoszeń, które nie zostaną naprawione poprzez system przez miasto figurowały uszkodzony przejazd przez tory tramwajowe w dzielnicy Zgoda (sprawa przekazana Tramwajom Śląskim) czy zakłócanie ciszy nocnej przez uczestników dyskotek (problem może rozwiązywać po bezpośrednim zgłoszeniu straż miejska).

Świętochłowice są obecnie jednym z 25 miast w kraju korzystających z naprawmyto.pl (np. w Lublinie system działa od 2012 r.). W woj. śląskim używają go jeszcze Dąbrowa Górnicza, Łazy i od ub. r. - Katowice. Licznik na stronie naprawmyto.pl wskazuje, że dotąd poprzez system rozwiązano blisko 32 tys. problemów, w tym ponad 4,4 tys. w Katowicach.

Inicjatorem budowy serwisu była Fundacja im. Stefana Batorego, a za koordynację prac nad powstaniem serwisu odpowiadała Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia". Program był w 2012 r. prowadzony pilotażowo w 32 wybranych miastach i gminach w Polsce.świę

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.