PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Urzędy na Facebooku dają się lubić

  • AW    30 maja 2012 - 14:59
Urzędy na Facebooku dają się lubić

Internet to dobry sposób kontaktowania się instytucji z mieszkańcami. Wprawdzie niektóre urzędy ograniczają się do zamieszczania ogłoszeń na swojej stronie www, ale są i takie, które z całkiem dobrym efektem wykorzystują fanpage.




Wyniki akcji „Czas na Facebook" zorganizowanej przez QNT Systemy Informatyczne, pokazały że wśród pracowników instytucji publicznych są pasjonaci, potrafiący wpłynąć na pozytywne nastawienie ludzi, używając do tego celu mediów społecznościach.

Jako przykłady organizatorzy akcji podają fanpage Biura Edukacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej czy Gminy Brwinów. W ciągu zaledwie kilku miesięcy istnienia zyskały one spore grono obserwatorów.

Twórcy tych stron umiejętnie dostosowali treści do grup odbiorców - fanpage Urzędu Gminy Brwinów jest miejscem, w którym mieszkańcy znajdą obszerne i ciekawe wiadomości dotyczące wszelkich wydarzeń odbywających się na terenie gminy. W przypadku Biura Edukacji Publicznej duży nacisk położono na atrakcyjne dla młodych użytkowników interaktywne gry czy angażujące konkursy.

Dali się poznać

Jak udało się wyłowić perełki wśród stron instytucji publicznych? W listopadzie zeszłego roku QNT rozpoczęło wraz z partnerami medialnymi - m.in. portalem Publiczni.pl - pierwszą ogólnopolską akcję promującą komunikowanie się instytucji ze społeczeństwem przy pomocy mediów społecznościowych.

Czytaj też: Wrocław postawił na Facebook

W ciągu trwającej 6 miesięcy akcji wielu pracowników administracji publicznej rozpoczynających przygodę z mediami społecznościowymi skorzystało z darmowych materiałów edukacyjnych kompleksowo przybliżających tajniki nowych mediów.

Finałem akcji był konkurs na najlepszy fanpage instytucji, rozegrany w dwóch kategoriach: instytucje początkujące i prowadzące strony od dłuższego czasu.

Jak podkreślają organizatorzy, dla wielu z nich konkurs okazał się dobrą formą promocji, pokazał też, jak bardzo akcja była potrzebna. Twórcy nowych stron udowodnili, że w szybkim czasie każda instytucja może stworzyć fanpage, którego nie powstydziłby się profesjonalista od social media. Swój wysoki poziom potwierdzili ci, którzy, jak miasto Gdynia czy Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki od dłuższego już czasu bez kompleksów wykorzystują Facebooka do interakcji z użytkownikami.

Nauki nigdy dość

Mimo że akcja „Czas na Facebook" formalnie została zakończona, a konkurs ją wieńczący rozstrzygnięty, materiały jej towarzyszące wciąż są dostępne na stronie organizatora. Instytucje, które do tej pory nie włączyły mediów społecznościowych do wykorzystywanych przez siebie kanałów komunikacji, mogą z pomocą poradników i prezentacji powstałych w ramach akcji rozpocząć swoją działalność w serwisie Facebook.

Czytaj też: Panie marszałku, panie prezydencie czy pamiętacie o swoim facebooku? 

 

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.