PARTNER PORTALU
  • BGK

Ważne rozporządzenie Ministra Cyfryzacji weszło już w życie

  • MIW    12 września 2018 - 11:50
Ważne rozporządzenie Ministra Cyfryzacji weszło już w życie
Profil zaufany potwierdza się na okres trzech lat. (fot. zielonalinia.gov.pl)

Od 11 września obowiązuje rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego. Dokument określa m.in. warunki potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystywania i unieważniania profilu zaufanego, a także składania podpisu zaufanego.




Jak można przeczytać w rozporządzeniu (pełną treść publikujemy w dziale Multimedia) osoba wnioskująca o potwierdzenie profilu zaufanego w punkcie potwierdzającym, składa wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego w postaci elektronicznej, wypełniając formularz elektroniczny udostępniony w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany. W punkcie tym następuje też weryfikacja danych tej osoby, a następnie potwierdzenie profilu zaufanego (osoba wnioskująca może też samodzielnie dokonać potwierdzenia profilu zaufanego).

Czytaj: Profil zaufany coraz popularniejszy. Gdzie go potwierdzisz?

Profil zaufany potwierdza się na okres trzech lat, a jego ważność może być przedłużona na taki sam okres. Zgodnie z rozporządzeniem profil zaufany traci ważność w przypadku usunięcia konta profilu zaufanego lub upływu okresu, na jaki został potwierdzony albo przedłużony. Z kolei Minister Cyfryzacji co najmniej raz na dwa lata dokonuje sprawdzenia mającego na celu ustalenie kont nieużywanych celem ich usunięcia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.