PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Za sprawą Rejestru Danych Kontaktowych urzędy wysłały niemal 250 tysięcy powiadomień

  • Michał Wroński    24 lutego 2020 - 19:24
Za sprawą Rejestru Danych Kontaktowych urzędy wysłały niemal 250 tysięcy powiadomień
Za sprawą Rejestru Danych Kontaktowych urzędnicy wysłali obywatelom ponad 55 tysięcy sms-ów (fot. pixabay.com)

Ministerstwo Cyfryzacji podsumowało pierwsze dwa miesiące działalności Rejestru Danych Kontaktowych. Jak wylicza resort, dzięki rejestrowi urzędnicy wysłali obywatelom niemal 250 tysięcy różnych powiadomień.




Idea działania RDK jest taka, że jeśli obywatel zostawi w nim swoje dane (adres e-mail i/lub numer telefonu), urzędnik w ważnych sprawach – zamiast wysyłać pismo – może zadzwonić lub wysłać maila. A to oznacza, że odbiorcy tych wiadomości nie muszą już wędrować na pocztę po papierową korespondencję.

Z przedstawionych przez MC wyliczeń wynika, że w ciągu dwóch miesięcy działania Rejestru (ruszył on 24 grudnia) urzędnicy skorzystali z niego 243 869 razy. Wysłali 188 657 maili i 55 212 sms-ów.

By przekazać swoje dane do RDK online, trzeba mieć profil zaufany – wpisane dane należy następnie potwierdzić kodem, które otrzyma się emailem i sms-em (kody te ważne są 24 godziny). Swoje dane do RDK można przekazać także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

MC przekonuje, że Rejestr stanowi duże ułatwienie dla obywateli. Dzięki niemu urzędy mogą z wyprzedzeniem informować np. o: kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, przysługujących świadczeniach czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu. Na podany adres email i numer telefonu nie zostaną jednak wysłane żadne oficjalne dokumenty. Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub usunąć.

Czytaj: Jest nowy wzór wniosku o dowód osobisty. Po co i dla kogo?

- Dostęp do RDK mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że nasz adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Nasze dane są tam w pełni bezpieczne – zapewnia minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • dawniej była równowaga, 2020-02-25 03:22:27

    Powiadamianie sms-em od strony urzędniczej obywatela jest akurat w porządku, jednakże skoro kod jest jeden to po co podawać i adres e-mail i numer telefonu? Albo jedno albo drugie. Jak powiadamiają w przypadku alertów RCB sms-em o zagrożeniach gwałtownymi zmianami pogody to jest akurat dobra rzecz. ...Można powiadamiać/przypominać obywatela o jakiś upływających terminach sms-em jeśli takowy sobie życzy( podał swoje dane kontaktowe). Jednak też warto zachować umiar w tym wszystkim, by nie dać się zwariować. Warto jednak także załatwiać wiele swoich spraw samodzielnie, to uczy nieco samodzielności, jak będziemy przyzwyczajani do tego, żeby wszystko robić online a coraz mniej osobiście i poprzez dokumenty papierowe to takie życie straci sens i smak. Jeśli się wszystko załatwia przez internet to nie czuje się, że się żyje. Pomyślmy sobie nawet, że kilkanaście lat temu wypożyczaliśmy filmy na DVD ze stacjonarnych wypożyczalni w mieście, one splajtowały bo internetowa telewizja, YT oraz wypożyczalnie domowe wykosiły je jako konkurencje w pień, kilkanaście lat temu było dużo budek telefonicznych w miastach i wcale nie było to złe rozwiązanie - dziś jesteśmy przykuci do swoich mobilnych towarzyszy i często świata poza nimi nie widzimy, bo trzeba śledzić trendy online, czatować, fejsa, insta sprawdzać, sprawę ułatwia rozpropagowane wszędzie wi-fi. W latach 2000-2009 była zdrowa harmonia pomiędzy światem realnym a online, gdyż nie było smartfonów, social mediów ani zbytnio wi-fi - proste.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.