PARTNER PORTALU
  • BGK

Zagórski: nowa wersja portalu gov.pl z dostępem do całej administracji

  • PAP/AH    23 września 2019 - 07:35
Zagórski: nowa wersja portalu gov.pl z dostępem do całej administracji
Szef resortu cyfryzacji zaznaczył, że odświeżony portal zyskuje wszystkie funkcjonalności znane i dostępne do tej pory w ramach obywatel.gov.pl, który ma być stopniowo wygaszany. Fot. Pixabay

Logując się od poniedziałku na portalu gov.pl obywatele będą mieć dostęp do całej administracji wraz z usługą mójGOV.PL, czyli kontem obywatela. Odświeżona strona jest bardziej ergonomiczna i umożliwia m.in. prawidłowe odczytywanie z poziomu urządzeń mobilnych - powiedział PAP minister cyfryzacji Marek Zagórski.




  • Jedna brama online do administracji staje się faktem.
  • Z profilu zaufanego korzysta ponad 4,2 mln Polaków.
  • Z e-usług korzystają jednak także osoby nieposiadające podpisu, a wnioskujące elektronicznie, np. o świadczenia 500 plus i 300 plus (w ub. roku takie wnioski złożyło łącznie 3,6 mln osób, a w tym roku ok. 2,6 mln osób).

 

Szef resortu cyfryzacji zaznaczył, że odświeżony portal zyskuje wszystkie funkcjonalności znane i dostępne do tej pory w ramach obywatel.gov.pl, który ma być stopniowo wygaszany.

- Gov.pl ma wszystkie funkcjonalności oferowane do tej pory, ale to zupełnie nowa jakość. Zmiana dotyczy przede wszystkim ergonomii serwisu, ale nie tylko. Jedna brama online do administracji staje się faktem. Chodzi o dostępność z jednego miejsca, w którym obywatele będą mieli dostęp praktycznie wszystkich usług, jakie mogą zrealizować elektronicznie. W ramach mojegoGOV.PL w jednym miejscu będą mieli dostęp do usług, swoich danych i skrzynki, która zapewni np. możliwość kierowania pism do urzędów - tłumaczył Zagórski.

Podkreślił jednocześnie, że zmiany dotyczące gov.pl są wprowadzane etapami i będą kontynuowane.

- Ale obywatel już teraz nie musi się zastanawiać, na jaką stronę ma wejść i gdzie ma szukać, by skorzystać z jakiejś usługi online, bo wszystko ma w jednym miejscu - dodał Zagórski.

- Pierwszy etap polegał na integracji stron ministerstw w jedną. Drugi na przeprojektowaniu gov.pl, dzięki czemu mamy portal w nowym formacie - bardziej przejrzysty, łatwiejszy do nawigacji. Wynika to z mniejszej liczby tzw. poziomów zagnieżdżeń, która jest ograniczona do czterech - zwracał uwagę. Celem tych działań było zastąpienie wielu stron ministerstw oraz umieszczenie funkcjonalności portalu obywatel.gov.pl czy biznes.gov.pl w jednym miejscu.

- Obywatelowi będzie po prostu łatwiej. Docelowo wiąże się to z planami integracji w jednym miejscu wszystkiego, w tym przekształcenie skrzynki ePUAP w mójGOV.pl. Chodzi, by użytkownikom było wygodniej niż dotychczas na ePUAP-ie. Dodatkowo strona będzie prawidłowo wczytywana na urządzeniach mobilnych - powiedział Zagórski. Zaznaczył jednak, że działająca od poniedziałku wersja portalu to beta, która będzie stopniowo poprawiana.

W lipcu szef Ministerstwa Cyfryzacji podkreślał, że jednym z kryteriów tworzenia e-usług jest zasada "mobile first". Tym samym są one budowane z myślą o urządzeniach mobilnych. "To nowa jakość, ale z pewnością wymaga jeszcze pracy. Dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi" - dodał.

Z danych upublicznionych przez Ministerstwo Cyfryzacji w połowie lipca wynika, że w pierwszym półroczu tego roku odwiedzający portal Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Średnio spędzali na portalu dwie i pół minuty. Z kolei z profilu zaufanego korzysta ponad 4,2 mln Polaków. Z e-usług korzystają jednak także osoby nieposiadające podpisu, a wnioskujące elektronicznie, np. o świadczenia 500 plus i 300 plus (w ub. roku takie wnioski złożyło łącznie 3,6 mln osób, a w tym roku ok. 2,6 mln osób).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.