PARTNER PORTALU
  • BGK

Załatwianie spraw urzędowych drogą elektroniczną: Gdzie najwięcej zadowolonych?

  • pt    21 września 2016 - 14:46
Załatwianie spraw urzędowych drogą elektroniczną: Gdzie najwięcej zadowolonych?
Zdecydowana większość aktywnych załatwienie sprawy przez internet ocenia pozytywnie (fot.fotolia)

• W opolskim, lubuskim, pomorskim i wielkopolskim internauci są najbardziej zadowoleni z działania urzędowych strony w sieci.
• Znacznie gorzej jest w łódzkim, mazowieckim i świętokrzyskim.




Jak co roku resorty cyfryzacji przeprowadził badanie „E-administracja w oczach internautów”. Jego celem było poznanie opinii internautów na temat korzystania z e-administracji, określenie poziomu znajomości serwisów internetowych administracji publicznej oraz określenie potrzeb i postaw wobec załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną.

Kto korzysta z e-administracji?

W badaniu wzięło udział 4,8 tys. internautów. Wśród użytkowników e-administracji można wyróżnić nich trzy typy.

W grupie osób z praktyką w załatwianiu spraw urzędowych przez internet mamy użytkowników aktywnych (25%) oraz nieprzekonanych (29%). Pozostałą część stanowią niedoświadczeni (46%), którzy do tej pory nie korzystali z usług publicznych online.

Zdecydowana większość aktywnych załatwienie sprawy przez internet ocenia pozytywnie (90%). Aż 98% zapowiada, że w przyszłości skorzysta z usług e-administracji.

Najbardziej zadowoleni z działania urzędowych strony w internecie są mieszkańcy opolskiego,  lubuskiego, pomorskiego i wielkopolskiego. Znacznie gorzej jest w łódzkim, mazowieckim i świętokrzyskim.

Tylko 28% nieprzekonanych woli załatwiać sprawy urzędowe przez internet, podczas gdy większość (56%) wybiera kontakt osobisty.

Ta grupa znacznie rzadziej niż w poprzednia pozytywnie ocenia sposób świadczenia usług e-administracji (53%). Na gorszą ocenę mogą wpływać doświadczenia nieprzekonanych internautów: blisko połowa z nich (47%) załatwiła swoją sprawę tylko częściowo, a 18% bez powodzenia.

W segmencie niedoświadczonych aż trzy/czwarte respondentów opowiada się za osobistym kontaktem z urzędem w celu załatwienia sprawy. Mimo to 59% deklaruje, że w przyszłości zdecydowanie lub prawdopodobnie posłuży się w tym celu internetem.

Najbardziej popularnym serwisem okazała się Platforma Usług Elektronicznych ZUS, którą zna ponad 30 procent internautów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • wielkilas, 2016-10-21 10:41:01

    Zadowolenie Polaków z usług e-administracji jest największe w Holandii. W Polsce nie ma żadnych sensownych usług e-administracji. Trudno cokolwiek w rozsądnym terminie i w łatwy sposób załatwić osobiście lub za pośrednictwem pisma złożonego za pośrednictwem poczty a co dopiero przez tzw. e-urząd. Np.... taki ZUS to przewlekle prowadzi sprawy i nic nie pomagają ani monity zagranicznych instytucji ani wnioskodawców , w d.... terminy załatwiania spraw wg przepisów k.a. czy rozporządzeń UE, pozostałe instytucje jak załatwią sprawę i odpiszą to trzeba szukać tłumacza do objaśnienia ich odpowiedzi i adwokata dla prowadzenia sprawy. Natomiast udostępnienie na stronie internetowej krzywo zescanowanych formularzy i dokumentów z nieaktualnym opisem stanu prawnego nie nazywajmy e-administracją.  rozwiń
  • artmetic ekonsulting, 2016-10-21 01:31:34

    Systemy IT w administracji: zajrzyj na stronę Artmetic!



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.