PARTNER PORTALU
  • BGK

Zwiększ popularność swoich mediów jednym kliknięciem

  • Artykuł dostarczony przez Gravitec    3 grudnia 2019 - 10:53






Zaledwie kilka lat temu na rynku technologii marketingowych pojawiło się narzędzie pozwalające skłaniać użytkowników do powracania na stronę internetową. Dziś jest to już dobrze znana technologia powiadomień push. Dzięki prostej instalacji, szybkiemu tworzeniu bazy subskrybentów i wyświetlaniu wiadomości bezpośrednio na ekranie urządzenia użytkownika pozwala znacznie zwiększyć ruch na stronie.

Wyjątkowość technologii push, jej ciągły rozwój i nowe rozwiązania pozwalają na rozszerzenie możliwości tego narzędzia. Ostatnio dla mediów stała się dostępna funkcja automatyzacji wysyłek push. Przy minimalnym wysiłku i w krótkim czasie można stworzyć skuteczny i stabilny kanał komunikacji z odbiorcami.

Jak to działa?      

  • Na podstawie kanału RSS strony są automatycznie generowane wiadomości, gotowe do wysłania.
  • Push-serwis samodzielnie dobiera wszystkie elementy powiadomienia: tytuł, opis, obrazek.
  • W opcjach systemu można zaznaczyć odrębne kategorie wysyłanych wiadomości, na przykład: polityka, kultura, technologie etc. lub wybrać wszystkie powiadomienia.
  • Przy uruchamianiu funkcji „TOP-wiadomości” system będzie wysyłał najpopularniejsze aktualności ze strony (z największą liczbą wyświetleń).
  • Dodatkową funkcją „Push przegląd” jest przygotowanie przeglądu wysyłanych wiadomości push na koniec dnia lub tygodnia (najważniejsze wiadomości dnia / tygodnia w jednym powiadomieniu).

Po zakończeniu wstępnej konfiguracji algorytmów wysyłania powiadomień usługa push wysyła aktualności automatycznie. Dzięki temu online media utrzymują stały kontakt z użytkownikami bez konieczności codziennego poświęcania czasu na ręczne tworzenie nowych wysyłek.

Od czego zacząć?

Można podłączyć powiadomienia push do witryny całkowicie za darmo. W tym celu trzeba zarejestrować się w serwisie wysyłek push i dodać prosty skrypt na stronie, aby zintegrować technologię. Po instalacji strona automatycznie wyświetli okno subskrypcji powiadomień push (okno usługi przeglądarki).

Teraz każdy odwiedzający stronę będzie mógł zostać subskrybentem za pomocą jednego kliknięcia. Po zaakceptowaniu propozycji subskrypcji użytkownik zostanie dodany do bazy wysyłek push. Za każdym razem, gdy kreujesz  i wysyłasz kampanię w panelu administracyjnym usługi push, subskrybent widzi wyskakujące powiadomienie na ekranie swojego smartfona, komputera, laptopa lub tabletu.

Wysyłanie newsów przez RSS

Wysyłki push z kanałów RSS są generowane automatycznie na podstawie danych stron internetowych zawartych w kanale RSS witryny. System samodzielnie sprawdza newsy, generuje kampanię push i wysyła powiadomienia do wszystkich subskrybentów. Tytuł i opis powiadomienia w tym przypadku to tytuł i opis strony witryny, a ikona – główny obrazek artykułu.

Nie każda platforma powiadomień push oferuje automatyzację wysyłek. Zobaczmy, jak ta funkcja działa na przykładzie usługi Gravitec.net.

Aby podłączyć wysyłkę przez RSS, trzeba  wybrać blok „RSS to Push” w sekcji „Automatyzacja”.

 

Naciśnij przycisk „Dodaj nowy kanał RSS”, wprowadź nazwę i URL RSS strony.

Po kliknięciu przycisku „Zapisz” w panelu sterowania pojawi się nowy wiersz z nowym kanałem RSS. Aby go skonfigurować, kliknij przycisk edycji po prawej stronie.

W oknie ustawień dostępne są dwie opcje: „Aktualności” i „Najważniejsze wiadomości”. Są to dwa różne podejścia do wysyłania przez RSS.

Aktualności

W tym bloku możesz wskazać kategorie witryny, z której system biedzie wybierał wiadomości do wysyłek push. Jeśli nie określisz kategorii, serwis wyśle powiadomienia na podstawie wszystkich wiadomości, niezależnie od zakładki strony.

 

Tutaj można określić przedział czasu, w którym system będzie generował i wysyłał powiadomienia, a także limit kampanii w ciągu dnia. Usługa sprawdza kanał RSS co minutę. Gdy tylko pojawi się nowa wiadomość, tworzy na jego podstawie nową kampanię. Wysyłka kończy się po wyczerpaniu limitu na dany dzień lub po upływie czasu określonego w ustawieniach.

Najważniejsze wiadomości

To najnowsza usługa, która umożliwia tworzenie kampanii push na podstawie najpopularniejszych postów witryny. Popularność jest określana przez system na podstawie liczby odsłon strony (wiadomości) z kanału RSS.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej opcji można tu określić interwał wysyłania powiadomień i dzienny limit kampanii. System równomiernie rozdzieli czas na liczbę wysyłek zaznaczoną w ustawieniach i wybierze do wysłania wiadomości z największą częstotliwością wyświetleń.

W ten sposób masz możliwość wyboru jednego z dwóch rodzajów wysyłek przez RSS: system będzie wysyłał wiadomości z określonych kategorii w zależności od ich opublikowania na stronie lub utworzy wysyłkę najpopularniejszych postów dnia.

Specjalne możliwości usługi

Jeszcze jednym sposobem na zautomatyzowanie wysyłek push dla mediów jest wysłanie push-przeglądu lub głównych wiadomości dnia / tygodnia w jednym powiadomieniu. System generuje przegląd wiadomości push na podstawie najbardziej udanych kampanii poprzedniego dnia (24 godziny) lub tygodnia. Można wybrać liczbę newsów, które zostaną uwzględnione w przeglądzie.

 

Czytelnicy częściej zwracają uwagę na powiadomienia push z nagłówkami „Najważniejsze wydarzenia tygodnia /dnia” lub „Najważniejsze wiadomości dnia”. Wysyłki tego rodzaju zyskują większą uwagę i największą liczbę kliknięć (CTR).

Ponadto można nie tylko wybrać jeden z rodzajów automatyzacji, ale także kolejno je połączyć. W tym celu trzeba ręcznie przełączać „tryby”: na przykład w dni powszednie uruchamiać biuletyny z kanału RSS, a w weekendy aktywować usługę „Najważniejsze wiadomości”. Tym sposobem czytelnikom nie grozi przesyt wiadomości, a ich lojalność wobec medium będzie większa. Przełączanie z jednego rodzaju automatyzacji na drugi następuje w ciągu jednej minuty. Aby to zrobić, wybierz jeden z trybów w panelu administracyjnym i kliknij „OK”.

Wnioski

  1. Media internetowe mają wyjątkową okazję powodowania szybkiego powrotu czytelników na stronę za pomocą powiadomień push. Główne zalety technologii: szybka instalacja, łatwe gromadzenie bazy subskrybentów, natychmiastowa dostawa na ekran urządzeń mobilnych i stacjonarnych użytkownika.
  2. Nową usługą automatyzacji wysyłek push jest wysyłanie powiadomień poprzez kanał RSS witryny. Teraz stała komunikacja z czytelnikami nie wymaga codziennej inwestycji czasu. Wystarczy raz skonfigurować zasady dla kampanii push z RSS, a system automatycznie utworzy i wyśle powiadomienia. Elementy powiadomień push są generowane z metadanych web stron, zawartych w kanale RSS (tytuł, opis, ikona).
  3. Aby wysyłać powiadomienia z kanału RSS, wystarczy zarejestrować się w serwisie push, dodać skrypt do witryny i aktywować automatyzację.
  4. Dla wysyłki RSS można wybrać jedną z dwóch opcji: wysyłać najpopularniejsze wiadomości lub aktualności.
  5. Dodatkowo istnieje funkcja wysyłania najnowszych wiadomości dnia lub tygodnia – Push-przegląd.
  6. Powyższy zestaw funkcji dla wysyłek push umożliwia szybkie i łatwe zarządzanie kampaniami marketingowymi, zwiększając ich skuteczność.
  7. Powiadomienia push zwiększają ruch na stronie o około 10–25% (wg statystyk serwisu push Gravitec.net).

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.