PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Ruszył drugi nabór programu "Mój prąd". Wnioski można składać drogą internetową

  • PAP/rs    28 stycznia 2020 - 09:00
Ruszył drugi nabór programu "Mój prąd". Wnioski można składać drogą internetową
Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu "Mój prąd" (Fot. Shutterstock.com)

Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu "Mój prąd". Oprócz składania papierowych dokumentowych w urzędzie, wniosek można złożyć przez internet - podało Ministerstwo Cyfryzacji w komunikacie.




Resort podał, że właśnie ruszył drugi nabór programu "Mój prąd". MC przypomniało, że wniosek o dofinansowanie najłatwiej jest złożyć przez internet.

"Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu. Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut. Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że w pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób.

"Mój prąd to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej, np. niewielkiej elektrowni słonecznej - poinformowało ministerstwo.

Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50 proc. kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie. Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 r. Zasady programu nie zmieniają się - czytamy w komunikacie.

Ministerstwo przekazało, że aby złożyć wniosek online, należy załączyć elektroniczne wersje niezbędnych dokumentów: kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano, oraz oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją "Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd" - podano w komunikacie. Ministerstwo przypomina, że należy pamiętać też o loginie i haśle do profilu zaufanego.

"Z profilu zaufanego korzysta już niemal 5 milionów Polaków. Jego wciąż rosnąca popularność jest najlepszym dowodem na to, że warto go mieć" - mówi minister Marek Zagórski.

Ministerstwo oświadczyło, że pierwszy krok to wizyta na portalu GOV.PL. Kolejne kroki to - wedle MC - logowanie do panelu Mój GOV i wybór e-usługi "Skorzystaj z programu Mój prąd". Dalsze kroki to: kliknięcie przycisku "Złóż wniosek o dofinansowanie" oraz zalogowanie się profilem zaufanym lub e-dowodem. Kolejny etap to wypełnienie wniosku wraz z uzupełnieniem danych kontaktowych wraz z adresem email, oraz dołączenie wymaganych załączników.

"Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie - profilem zaufanym lub jeśli masz - e-dowodem, wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami, a potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail" - czytamy w komunikacie.

Ministerstwo zwróciło uwagę, że po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

Dotychczas w programie "Mój prąd" 132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.