PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Ponowny przetarg na przebudowę trasy A18

  • pap/mg    5 czerwca 2019 - 18:08
Ponowny przetarg na przebudowę trasy A18
GDDKiA ogłosiła ponowny przetarg na przebudowę i dostosowanie 22-kilometrowego fragmentu drogi nr 18 z Olszyny do Golnic do parametrów autostrady (fot. GDDKiA Olsztyn)

GDDKiA ogłosiła ponowny przetarg na przebudowę i dostosowanie 22-kilometrowego fragmentu drogi nr 18 z Olszyny do Golnic do parametrów autostrady. W nowym postępowaniu zmodyfikowano zakres inwestycji, a jedynym kryterium wyłonienia wykonawcy ma być cena.




Jak poinformował w środę rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki, zadaniem wykonawcy jest rozbudowa południowej jezdni obecnej DK18 na odcinku 22 kilometrów. Mają przy tym powstać węzeł autostradowy Żary oraz m.in. trzy wiadukty, most i przejście pod autostradą.

- Podstawą kalkulacji kosztów przez oferentów będzie projekt budowlany wraz z jego uszczegółowieniem, czyli projektem wykonawczym, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - podkreślił Krynicki.

Oferty można składać do 10 lipca br.

Pierwszy przetarg unieważniono w maju. Rzecznik wskazał, że w pierwszym postępowaniu przetargowym złożone oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na realizacje tej inwestycji.

- Po analizie dotychczasowych postępowań przetargowych stwierdziliśmy, że wykonawcy składający oferty, najczęściej w takim samym stopniu spełniali dodatkowe kryteria pozacenowe. W efekcie sprowadzało się to do tego, że o wyborze najkorzystniejszej oferty i tak ostatecznie decydowała cena - podkreślił.

Dodał, że zdaniem GDDKiA kryteria pozacenowe były traktowane przez wykonawców jako dodatkowe ryzyko, którego spełnienie rodziło określone koszty, a to wpływało na wartość ofert.

Rzecznik przypomniał, że przebudowa trasy ma na celu dostosowanie jest do standardów autostrady. Chodzi o odcinek o długości 70 kilometrów od Olszyny do Golnic. Trasa ta zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.

W listopadzie 2004 r. rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania DK18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.