PARTNER PORTALU

Poznań potrzebuje nowego hasła

  • pap    4 stycznia 2015 - 15:41
Poznań potrzebuje nowego hasła
Jacek Jaśkowiak (fot.poznaniacy.org)

W najbliższym czasie Poznań ma zmienić hasło promujące miasto. Dotychczasowe, określające stolicę Wielkopolski jako "miasto know-how" krytykuje nowy prezydent Poznania.




Nowy prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak zapowiada też powrót na najważniejsze urzędowe pisma herbu miasta.

Jego zdaniem na dokumentach podpisywanych przez prezydenta lub jego zastępców powinien być herb, a nie logotyp. Hasło "POZnan* Miasto know-how" oraz logotyp z charakterystyczną gwiazdką zostały zaprezentowane w 2009 roku.

Czytaj: Nowy prezydent Poznania przedstawi bilans otwarcia i kalendarz inwestycji

Nowy system identyfikacji wizualnej pozwolił na stworzenie spójnej linii graficznej materiałów informacyjnych i promocyjnych Urzędu Miasta Poznania.

Hasło, w myśl zamierzeń jego twórców, odnosi się do "poznańskiej skuteczności, poznańskiego stylu działania z sukcesem". Jaśkowiak uważa, że nie jest dobrze, gdy polskie miasto promuje się w kraju obcojęzycznym terminem.

Czytaj: Jaśkowiak: wzorcem dla Poznania będą Kopenhaga i Drezno

Jego zdaniem źle też wygląda zestawienie hasła "miasto know-how" z nie zawsze dobrze realizowanymi w Poznaniu inwestycjami.

"Jeśli widzę pewne niedoskonałości w zakresie zarządzania, realizacji inwestycji, sprawności funkcjonowania miejskich projektów, to wówczas to hasło brzmi rzeczywiście ironicznie.Wpierw się poprawmy, potem stosujmy hasła, w myśl których jesteśmy profesjonalistami" - powiedział Jaśkowiak.

Prezydent docenia pomysł ujednolicenia materiałów informacyjnych i promocyjnych miejskich jednostek, jednak jego zdaniem należy dążyć do odświeżenia logotypu i hasła.

"Hasło czy logotyp powinny być budowane w oparciu o cele, do których się zmierza. Za 8 lat chcemy być miastem, które będzie liderem w zakresie rozwiązań infrastrukturalnych. Chcielibyśmy wyznaczać trendy, jeśli chodzi o jakość transportu publicznego, te elementy, które decydują o jakości życia w mieście. Pod te cele będziemy chcieli przygotować nasze działania promocyjne, kampanię reklamową i hasło" - powiedział.

Prezydent zapowiedział też, że na najważniejszych dokumentach zamiast obecnie wykorzystywanego logotypu znajdzie się znów herb miasta.

"Wykorzystamy te druki, które są, by się nic nie zmarnowało, natomiast w przypadku zamawiania nowych druków, które będę podpisywał, czy wiceprezydenci, znajdą się już herby. Dotychczasowy logotyp pozostanie na innych, mniej reprezentacyjnych dokumentach" - powiedział Jaśkowiak.

Nowe hasło i nowe logo miasta "POZnan* Miasto know-how"ówczesny prezydent Ryszard Grobelny zaprezentował na początku kwietnia 2009 roku.

Powiększenie trzech pierwszych liter odwoływało się do skrótu miasta, który funkcjonuje np. w przypadku połączeń lotniczych. Użycie w przypisie terminu know-how (z ang. wiedzieć jak) miało być wskazaniem głównej cechy określającej miasto i jego mieszkańców.

Ryszard Grobelny na swoim blogu wyjaśniał, że "pojęcie know-how jest powszechnie znane w środowisku biznesu oraz branż kreatywnych, jest domeną specjalistów". Jak podkreślał, to na przyciągnięciu tych właśnie osób do Poznania najbardziej zależy miastu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!